Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Criminalització sindical
TMB perd el judici i les vagues de l’any passat es declaren legals
06/03/2013 Laboral
Cartell dels actes en suport del treballadors de TMB encausats Cartell dels actes en suport del treballadors de TMB encausats

Un cop més, la direcció de TMB ha perdut el judici i ha quedat demostrat que la seva política de ficar por a la plantilla no té recorregut legat. El Jutge ha sentenciat les vagues i aturades com a legals.

Amb aquesta ja són tres les denuncies perdudes per la Direcció de TMB amb ànim de repressió sindical contra els treballadors i treballadores més compromesos amb la defensa de les condicions de treball: La Direcció va perdre el judici contra els companys Mercader i Garganté i va perdre també el judici per acomiadament nul d’Andreu de Cabo.

Davant d'aquestes sentències, la Coordinadora Obrera Sindical (COS) exigeix que els directius i directives que han format part d’aquestes tres denuncies perdudes siguin depurats dels seus càrrecs. No es pot continuar finançant amb diners públics la repressió sindical contra els treballadors i treballadores. Així com també s’acabi amb la repressió constant, via sancions, via denuncies penals de la Direcció de TMB contra els treballadors i treballadores que més donen la cara en defensa de les condicions laborals.

Cal recordar que la direcció de TMB va denunciar al jutjat, durant el mes de desembre de 2012, les aturades d’octubre i novembre d’aquell any contra la retallada salarial i contra la repressió sindical, intentant d’aquesta manera que aquestes aturades es declaressin il·legals.

Els dies de vaga i les aturades van ser decidides i votades en les diferents Assemblees Generals realitzades a les Cotxeres de Sants. Per aquest motiu, al saber d’aquesta denuncia en pocs dies centenars de treballadors i treballadores van signar autoinculpant-se en aquest judici,

Amb aquesta denuncia la Direcció posava en evidencia, un cop més, la seva política de repressió sindical contra qualsevol intent de defensar els nostres sous, les nostres condicions de treball i als nostres companys sancionats o acomiadat (Andreu de Cabo).

Per altre costat, també es posava en evidencia, la preocupació que té la Direcció de la força que tenim els treballadors i treballadores quan realitzem vagues.

Amb aquest judici la Direcció volia castigar als treballadors i treballadores que més donen la cara per tota la plantilla.

Valora
Rànquings
  1. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  2. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  3. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  9. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
  10. Milers de veus clamen contra Mazón en l’onzena marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid