Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#zeroresponsables
L'Associació de Víctimes del Metro de València mantenen les concentracions

En una entrevista al Diari del País Valencia, la presidenta de l’Associació assegura que, encara que les reivindicacions de les famílies es troben “quasi com al principi, continuarem reclamant una investigació completa i responsabilitats”.

04/01/2013 Drets i Llibertats
Els familiars afectats per l'accident del Metro es concentren cada dia 3 de cada mes demanant respostes Els familiars afectats per l'accident del Metro es concentren cada dia 3 de cada mes demanant respostes | Autor: Arxiu

Ahir, els familiars dels afectats per l'accident del Metro de València del passat 3 de juliol de 2006 no van faltar a la concentració de cada mes per reclamar respostes sobre les seves causes i poder posar fi a sis anys d’oblit institucional i social. 

Coincidint amb aquesta nova mobilització mensual de cada dia 3, el nou portal informatiu valencià, "La veu del País Valencià" va entrevistar a Beatriz Garrote, presidenta de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J). Garrote assegura en la entrevista que encara que les reivindicacions de les famílies es troben “quasi com al principi, continuarem reclamant una investigació completa i responsabilitats”.

La presidenta assenyala que les mobilitzacions mensuals arribaran a la seva fi, "El dia que es sàpia què va passar, quines foren les causes que provocaren l’accident, quines mesures de seguretat estaven per posar i perquè i quins mecanismes del tren fallaren, fins que eixe dia no aplegue, seguirem endavant".

A l'entrevista, Garrote assenyala que encara hi ha moltes incògnites per resoldre, tot i la investigació que es va dur a terme. I és que assenyala que la comissió parlamentaria, "la més curta de la història de la democràcia, foren quatre dies de compareixences on únicament els tècnics que havien sigut aprovats pel Partit Popular testificaren el que havien escoltat a la premsa. Com a experts, no realitzaren cap anàlisi de l’accident i pel que fa a la investigació judicial, lamentablement, la jutge -està en el seu dret- va considerar únicament necessari investigar la línia de la velocitat. És a dir, veure si la velocitat era una causa desencadenant suficient per al descarrilament, i com així ho afirmava la simulació que va fer el perit judicial, doncs ahí es quedaren"

Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. La pressió veïnal força l’aturada de les obres de l’Agroparc de Gelida malgrat la desobediència d’Ametller Origen i l’Ajuntament
  4. Mataró: exigeixen la dimissió de la regidora de Cultura
  5. Qui té por de Daniel Cardona?
  6. Som Poble-CUP demana la dimissió de l’alcalde de Sant Martí Vell per la seva col·laboració amb la Fundació Princesa de Girona
  7. Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos
  8. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  9. Una concentració contra l’ampliació de l’aeroport del Prat tanca l’Ecomarxa
  10. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid