Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ocultació de dades
Les víctimes del Metro exigeixen a Fabra que "furgui" en les causes de l'accident

L'associació ha aplegat ja més de tres mil signatures per exigir una "investigació real" en una campanya que fa pocs dies ha iniciat a través d'Internet.

03/03/2012 Drets i Llibertats
Les víctimes del Metro exigeixen a Fabra que "furgui" en les causes de l'accident Les víctimes del Metro exigeixen a Fabra que "furgui" en les causes de l'accident | Autor: Arxiu
L'Associació de Víctimes de l'accident del Metro de València del 3 de Juliol s'han concentrat avui com tots els dies tres de cada mes a la plaça de la Verge de la ciutat, consideren que les informacions sobre el suposat assessorament que van rebre els empleats de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) per declarar davant la comissió dels Corts corroboren que la investigació del sinistre "no va ser objectiva".
 
L'entitat ha reclamat al president, Alberto Fabra, que "no es conformi" amb el que li han explicat sobre l'accident de Metro que va costar la vida a 43 persones al juliol de 2006, i s'informi sobre les seves "veritables causes" i s'atreveixi "furgar" en ell.

La presidenta de l'associació, Beatriz Garrote, ha declarat que la investigació parlamentària que "va durar quatre dies" només va servir "per rentar la imatge dels polítics i mantenir als responsables de FGV en els seus llocs, però en cap cas va ser una investigació real".

Garrote ha demanat a Fabra que "doni la cara" i "s'enfronti amb valentia perquè es dugui a terme una veritable investigació i se cessi als veritables responsables de l'accident".

Amb tot, familiars i víctimes del sinistre -que també va causar 47 ferits- consideren "una petita satisfacció" que FGV hagi acceptat que al nom de l'actual estació Joaquín Sorolla de la línia 1 de Metrovalencia se li afegeixi el de "Jesús", la seva denominació original i per la qual és recordada arran de l'accident. Així s'evitarà que s'oblidi el sinistre, ha explicat la presidenta de l'associació.

Les víctimes, no obstant això, han lamentat que FGV hagi "manipulat" als seus treballadors, segons el manifest que s'ha llegit davant prop d'un centenar de persones, i en presència de diversos dirigents polítics.

Han denunciat que el PP va vetar els documents aportats per la resta de grups parlamentaris, la qual cosa va fer que s'estudiessin únicament les proves que aquest partit va voler. Per això, es pregunta si el president, Alberto Fabra, continuarà avalant aquesta investigació.

El col·lectiu recorda que porta més de cinc anys demanant una investigació independent de l'accident de transport públic més greu d'Espanya i una auditoria de la gestió de FGV.

Actualment l'associació ha aplegat ja més de tres mil signatures per exigir una "investigació real" en una campanya que fa pocs dies ha iniciat a través d'Internet.
 
Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid