Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
"Nosaltres els fusterians" a Sueca recordant a Joan Fuster
25/06/2012 Política

Mig centenar de persones assistiren dijous passat al Cementiri Municipal de Sueca per a retre homenatge a l'assagista suecà Joan Fuster (Sueca, 23 de novembre de 1922 - Sueca, 21 de juny de 1992) coincidint amb el vint anys de la mort. La convocatòria havia estat feta per la campanya "Nosaltres els fusterians" [Facebook | Twittter], segons informa la Riberabaixa.info.

A les 18:30 hores feren una ofrena de flors davant el nínxol del Pavelló de Fills Il·lustres de l'Ajuntament on fou soterrat l'autor de Nosaltres, els valencians. Josep Guia feu un breu parlament sobre la figura de l'intel·lectual i anècdotes.

Una hora despés, a la Casa de la Cultura, es feu l'acte "Nosaltres els fusterians" que va ser presentat pel que va ser el primer alcalde de Sueca del sistema de partits i metge personal de l'assagista, Jaume Lloret. El seu parlament va obrir a continuació un col·loqui amb les intervencions de Gaspar Jordan, membre del Partit Socialista d'Alliberament Nacional (PSAN); Agustí Cerdà, president d'Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV); Antoni Infante, representant del Moviment de Defensa de la Terra (MDT), i Anna Oliver, coordinadora al País Valencià de Solidaritat Catalana per la Independència (SI).

Cat remarcar que dijous passat no es va fer cap acte oficial, atès que des de l'Ajuntamnent de Sueca preparen per a novembre una jornada, junt a la Universitat de València, coincidint amb l'aniversari del seu neixement.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  10. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid