Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espanyolització
El castellà serà llengua vehicular a l'ensenyament bàsic de les Illes

La immersió s'acaba, de moment, a 2n cicle d'educació infantil i a 1r cicle d'educació primària

09/05/2012 Llengua

El govern balear ha començat a fer efectiva l'espanyolizació de l'ensenyament a les Illes. Aquest dimecres el conseller d'Educació, Cultura i Universitats, Rafael Bosch, va presentar l'Ordre d'Admissió per al curs escolar 2012-2013, que incopora una important novetat: el castellà passa a ser llengua vehicular de moment a dues etapes de l'escola: a 2n cicle d'educació infantil (3 a 6 anys) i a 1r cicle d'educació primària (1r i 2n curs).

El català deixa de ser així llengua preferent a l'educació balear i haurà de competir amb l'espanyol, que per primer cop passarà a ser també llengua vehicular a l'ensenyament.

La conselleria estima que uns 12.530 infants de 3 anys participaran en el procés d'admissió d'alumnes que es matricularan per primera vegada en algun dels centres públics i concertats el proper curs escolar. Per illes, la previsió és que a Mallorca hi participin prop de 9.990 infants, a Menorca uns 1.010, uns 1.425 a Eivissa i 105 a Formentera. Aquestes previsions es basen en les dades del padró del 2009.

Així, el número de grups d'infantil per al proper curs serà de 473 a totes les Illes Balears: 372 a Mallorca, 42 a Menorca, 54 a Eivissa i 5 a Formentera.

Per altra banda, l'oferta educativa de les Illes Balears pel que fa als centres sostinguts total o parcialment amb fons públics estarà configurada per un total de 214 centres d'infantil i primària, 74 instituts de secundària i 113 centres concertats.

Una altra novetat és que el 30 de setembre finalitza el termini de vigència de les llistes d'espera per a l'obtenció de plaça escolar, per la qual cosa aquest termini s'escurça en un mes en relació al procés 2011-2012. 

També canvien algunes qüestions relatives als criteris de baremació, com ara que els infants que es trobin en situació d'acolliment familiar simple o permanent, acolliment residencial, preadopció o adopció gaudiran de la mateixa puntuació, a tots els efectes, pel que fa a domicili familiar o laboral, germans al centre i pares que treballin al centre que els fills naturals de la família.

El conseller Bosch ha presentat la nova Ordre d'Adminissió acompanyat de la directora general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, Mercedes Celeste, i dels delegats territorials d'Educació a Menorca i Eivissa, Julián Hernández i Belén Torres.

Valora
Rànquings
  1. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  2. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. Illa assetja Bad Bunny a la Sagrada Família
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  10. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid