Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Protesta
Jubilats per Mallorca posa fi a la vaga de fam per la llengua

Tomeu Amengual porta 15 dies sense ingerir aliments

10/04/2012 Llengua
Jubilats per Mallorca posa fi a la vaga de fam per la llengua. La junta directiva de l'entitat ha aprovat aquest dimarts per unanimitat demanar a Tomeu Amengual, que porta 15 dies en vaga de fam i va substituir Jaume Bonet després que aquest estigués 26 dies sense ingerir cap aliment, que cessi la seva protesta. Li demana que posi fi a la vaga de fam aquest mateix dimarts i que segueixi les ordres del metge amb l'objectiu de començar la recuperació alimentària i reservar forces per a properes accions.

L'entitat agraeix als dos activistes "el sacrifici que ha representat per a ells aquesta acció de vaga de fam" i considera que "part del objectius fixats per l'acció varen quedar ben manifests en la gran manifestació per la llengua del dia 25 de març, celebrada a Palma".

Jubilats explica que s'ha aconseguit fer arribar al Parlament Europeu la denúncia de "la malifeta que perpetra el govern balear contra l'única llengua pròpia d'aquuestes illes", amb una pregunta-denúncia de vint diputats comunitaris per incompliment dels acords internacionals sobre protecció de llengües minoritàries i/o minoritzades, i que el govern espanyol haurà de respondre.

D'altra banda, posa de manifest que s'ha aconseguit introduir el debat en el si del PP que ara haurà de decidir si el posicionament contrari al català  és només cosa del govern presidit pel senyor Bauzá o si és el posicionament oficial del PP de les Illes Balears".

Jubilats per la Llengua continuarà realitzant activitats amb l'objectiu de continuar amb l'esperit que ens dugué a organitzar la vaga de fam.
Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. La maldat com a bandera
  7. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  8. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid