Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANC
Constitució de "Ribera de l'Ebre per la Independència"

Una de les tasques serà que els pobles de la comarca se sumin a l'AMI

16/01/2012 Política
Aquest dissabte, una cinquantena de persones de la Ribera d'Ebre han constituït l'assemblea territorial de l'Assamblea Nacional Catalana (ANC), 'Ribera d'Ebre per la Independència. L'ANC és un moviment polític unitari de persones individuals que té com a objectiu la declaració d'independència de Catalunya.

A la reunió de Miravet, gent vinguda de diversos pobles la Ribera d'Ebre s'han informat de la pròxima constitució de l'ANC a nivell nacional i del full de ruta que s'està construint. Aquest moviment cívic i polític de defensa del país, com a moviment obert i transversal, pretén fer pressió per a la celebració d'un referèndum vinculant, si cal com a acte de desobediència civil. Per això, es dona suport  a la iniciativa de l'Associació de Municipis per la Independència que es va constituir el passat més de desembre a Vic i a la que ja s'hi han acollit més de 15 municipis de les Terres de l'Ebre (i més que ho estan preparant), o Miravet i Rasquera de la Ribera d'Ebre. Així, una de les tasques de la 'Ribera d'Ebre per la Independència' serà que s'aprovi la moció d'adhesió a Municipis per la Independència (AMI)  al màxim nombre de pobles de la comarca.

Alhora, es va constituir una junta, composta per vocals de tots els municipis presents a l'Assemblea, que es coordinarà amb l'ANC Terres de l'Ebre i amb l'ANC nacional i que apostarà per constituir i coordinar les diferents assemblees locals a tots els municipis de la comarca per tal de seguir el procés de mocions, dur a terme actuacions diverses i així, incrementar el sentiment sobre la imperiosa necessitat d'esdevenir un Estat.

Durant l'assemblea s'ha informat també que el proper dissabte, 11 de febrer, a les 12h. al Teatre Felip Pedrell es farà la presentació oficial de l'ANC Terres de l'Ebre.
Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  5. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid