Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
EL GEPEC-EdC presenta una denúncia contra Repsol pel vessament de fenols al riu Francolí

Aquest matí, el Grup d'Estudis i Protecció dels ecosistemes del Camp (GEPEC-EdC) ha presentat una denúncia  a la Fiscalia contra Repsol pels abocaments de residus fenòlics al riu Francolí del passat mes de febrer. El col·lectiu ecologista considera que es tracta d’un cas flagrant de delicte ecològic, degut a les negligències de l’empresa en matèria ambiental, que ha havien estat advertides per GEPEC-EdC durant els tràmits d’autorització ambiental de les filials de l’empresa, Repsol Química i Repsol Petróleo.

18/03/2008 20:40 Territori
Per al GEPEC-EdC,  l’episodi contaminant de principis de Febrer és un més de la llarga llista d’atemptats ecològics dels quals l’empresa Repsol n’és autora i responsable. En aquest cas l’afectació per residus fenòlics va tenir lloc al riu Francolí, des del torrent de Manyé fins a la desembocadura, produint una elevada mortaldat de peixos (una tona de carpes i anguiles) i la contaminació dels aqüífers subsidiaris del riu (entre ells la mina dels Regants, de la qual s’abasteix EMATSA, que va haver de tancar-la per evitar un perill imminent per a la salut de la població de Tarragona).
 
Els fets, lluny de ser “casuals”, es deuen, segons les fonts consultades, a una mala praxis en l’operació de trasvàs de residus fenòlics des d’un tanc de gran capacitat a la planta de tractament d’efluents de Repsol Química, juntament amb la manca d’estanqueïtat de les xarxes de pluvials d’aquesta planta. La conseqüència és una gran part d’aquests residus van anar a parar directament al riu Francolí produint un desastre ecològic de gran magnitud.

És per això que GEPEC-EdC considera que l’empresa Repsol ha incomplet la normativa ambiental i de prevenció i evitació de riscos mediambientals, quedant demostrades les nombroses deficiències que GEPEC-EdC ja havia advertit en les al·legacions presentades durant el tràmit d’autorització ambiental (Llei 3/98 i els seus Reglaments). La afectació al medi fluvial i als seus organismes és directament imputable a l’empresa, i li corresponen responsabilitats que van molt més enllà d’una sanció administrativa, d’acord amb allò que es disposa en la normativa ambiental i en el codi penal.

Concretament, li és d’aplicació la tipificació d’infraccions greus en base a la Llei del Patrimoni Natural i la Biodiversitat, el Text Refós de la Llei d’Aigües, la Llei de Responsabilitat Mediambiental i els articles 325 i 326 del codi Penal. El GEPEC-EdC ha demanat la imputació com a responsables dels fets a la pròpia direcció de Repsol i als seus màxims responsables en matèria de medi ambient, manteniment i seguretat industrial.
 
Veure també: 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid