Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antifeixisme
Més per Mallorca reclama prohibir una concentració neonazi al monument de la Feixina de Palma
15/05/2026 Política

El diputat de Més per Mallorca al Congrés espanyol, Vicenç Vidal, ha reclamat aquest dijous a la Delegació del Govern espanyol a les Illes Balears que no autoritzi la concentració convocada pel grup d’ideologia neonazi Núcleo Nacional prevista per al pròxim 24 de maig al parc de la Feixina de Palma, espai on es troba el Monument a les Víctimes del Crucero Baleares.

Vidal ha recordat que la Secretaria d’Estat de Memòria Democràtica va acordar, mitjançant una resolució del 26 de març de 2026, la inclusió del monument en el Catàleg de Símbols i Elements contraris a la Memòria Democràtica, així com la seva retirada de l’espai públic.

Segons ha remarcat el diputat ecosobiranista, la resolució estatal estableix expressament que el monument va ser construït durant la dictadura franquista “per homenatjar de forma explícita” els combatents del bàndol sublevat i que formava part del “culte als caiguts” impulsat pel règim franquista com a mecanisme de legitimació política.

El parlamentari també ha advertit que Núcleo Nacional ja va “ultratjar el monument a Aurora Picornell” i ha assegurat que entre els seus membres hi ha “individus violents i perillosos de coneguda ideologia feixista”.

Vidal ha defensat que “per ser demòcrata s’ha de ser antifeixista” i ha considerat que permetre la concentració seria “absolutament indecent per part del PSOE i de la Delegació del Govern”.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  4. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  7. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid