Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
memòria històrica
Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme

"És el poble i la solidaritat de tots els pobles oprimits els qui diran la darrera paraula, que així sigui. M'agradaria que aquest escrit fos més ampli i més detallat però m'és impossible per manca de paper i altres mitjans"

Jon Paredes Manot 'Txiki'
Setembre de 1975, a la presó de Barcelona a l'espera de ser executat

23/09/2025

Aquesta setmana es compliran els 50 anys dels darrers afusellaments del franquisme. I, com cada any i ininterrompudament des de 1976, el col·lectiu "Vent de Llibertat" tornarà a homenatjar Jon Paredes Manot, en ‘Txiki’ (veure el conjunt d'actes). Enguany ho faran a l’antiga presó de Model de Barcelona, els dies 25 i 26 de setembre. Diumenge 28 serà a Collserola, al mateix lloc dels fets on fou executat per un escamot de guàrdies civils voluntaris. També hi haurà actes a Iruña i Zarazutz.

També es recordarà Angel Otaegi, Xosé Humberto Baena, Ramon Garcia Sanz i José Luís Sanchez Bravo, que conformen la memòria d’aquell cruel 27 de setembre de 1975. Aquí podreu trobar el programa sencer de Barcelona i Cerdanyola –xerrades, presentacions de llibres, marxa a peu, actes d’homenatge, dinar popular.

En relació als actes a la presó Model, que es realitzaran dijous 25 i divendres 26 de setembre, informen que cal inscripció prèvia, atès l’aforament limitat de la galeria 3 de la presó on es realitzaran. Podeu formalitzar la vostra inscripció aquí abans del 24 setembre a les 20:00h.

Divendres 26, en canvi, a tres de nou del vespre, farem l’acte de comiat al pati de la presó i serà és de caràcter obert: llegirem de nou la darrera carta d’en Txiki, en el moment exacte, 50 anys enrere, que arrencava la vigília de mort d’un jove de 21 anys, nascut a terres extremenyes, a Zalamea de la Serena, arrelat a Zarautz i implicat, des del compromís antifeixista, en l’alliberament nacional i social.

Valora
Rànquings
  1. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. La paraula que va trencar el silenci
  4. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  5. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
  10. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid