Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
La CUP registra una proposició de llei per respondre a l’emergència climàtica

Cinc anys després del temporal Glòria i davant la inacció i manca de mesures adoptades, la CUP presenta una proposició de llei de protecció de la seguretat climàtica

21/01/2025 Territori

Fa cinc anys el temporal Glòria, la borrasca que va arrasar el litoral, evidenciava la fragilitat del territori davant la crisi climàtica. Des d’aleshores s’han viscut 40 mesos de sequera, una DANA ha devastat l’Horta Sud al País Valencià i per primer cop s’han superat els 1,5ºC per sobre de la mitjana de l’era preinduistrial.

És en aquest context d’emergència climàtica, que la CUP-DT presenta una proposició de llei de mesures urgents de protecció de la seguretat climàtica amb l’objectiu d’assegurar la protecció del territori català i permetre que Catalunya compleixi amb la seva quota de responsabilitat amb els compromisos climàtics mundials.

«La degradació ràpida del territori amenaça la qualitat de vida, els fonaments de l’economia i la pròpia supervivència. Cal garantir la protecció de la nostra societat i assumir la part de responsabilitat que ens pertoca, també com a país en la resolució de la crisi climàtica global», considera Dani Cornellà, diputat de la CUP-DT.

La proposició de llei planteja, entre altres, la creació d’un pla de protecció del litoral i del Pirineu, reivindica la primacia del transport ferroviari amb un increment i modernització de les infraestructures, la promoció de l’agricultura de proximitat i el consum climàticament responsable o l’activacuó d’un impost ambiental sobre les activitats econòmiques segons el grau d’emissions.

L’objectiu final de la llei, segons l’organització, no és només assegurar la protecció de la Catalunya actual sinó també el dret de les generacions futures a un clima segur. La formació aprofita per reclamar, de nou, que Catalunya es comprometi activament amb la meta fixada a l’Acord de París de la COP21, que pretén que l’augment de la temperatura global no ultrapassi els 2 °C a finals de segle.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid