Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
La CUP registra una proposició de llei per respondre a l’emergència climàtica

Cinc anys després del temporal Glòria i davant la inacció i manca de mesures adoptades, la CUP presenta una proposició de llei de protecció de la seguretat climàtica

21/01/2025 Territori

Fa cinc anys el temporal Glòria, la borrasca que va arrasar el litoral, evidenciava la fragilitat del territori davant la crisi climàtica. Des d’aleshores s’han viscut 40 mesos de sequera, una DANA ha devastat l’Horta Sud al País Valencià i per primer cop s’han superat els 1,5ºC per sobre de la mitjana de l’era preinduistrial.

És en aquest context d’emergència climàtica, que la CUP-DT presenta una proposició de llei de mesures urgents de protecció de la seguretat climàtica amb l’objectiu d’assegurar la protecció del territori català i permetre que Catalunya compleixi amb la seva quota de responsabilitat amb els compromisos climàtics mundials.

«La degradació ràpida del territori amenaça la qualitat de vida, els fonaments de l’economia i la pròpia supervivència. Cal garantir la protecció de la nostra societat i assumir la part de responsabilitat que ens pertoca, també com a país en la resolució de la crisi climàtica global», considera Dani Cornellà, diputat de la CUP-DT.

La proposició de llei planteja, entre altres, la creació d’un pla de protecció del litoral i del Pirineu, reivindica la primacia del transport ferroviari amb un increment i modernització de les infraestructures, la promoció de l’agricultura de proximitat i el consum climàticament responsable o l’activacuó d’un impost ambiental sobre les activitats econòmiques segons el grau d’emissions.

L’objectiu final de la llei, segons l’organització, no és només assegurar la protecció de la Catalunya actual sinó també el dret de les generacions futures a un clima segur. La formació aprofita per reclamar, de nou, que Catalunya es comprometi activament amb la meta fixada a l’Acord de París de la COP21, que pretén que l’augment de la temperatura global no ultrapassi els 2 °C a finals de segle.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  6. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  9. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  10. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid