Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
L’STEI Intersindical reclama centres d’infantil 0-6 anys per donar coherència i qualitat educativa a l’etapa

Cal acostar les dimensions dels centres a la realitat dels infants. Una de les qüestions que preocupen l’STEI Intersindical de l’etapa d’educació infantil 0-6 anys és la tipologia d’equipaments que haurien d’acollir aquesta etapa formativa cabdal.

09/07/2024 Educació

El sindicat, en coordinació amb les treballadores de l’educació infantil, considera que l’ideal seria crear centres de 0-6 anys que acollissin tota l’etapa d’infantil. Principalment, per donar coherència pedagògica i de gestió a l’etapa, la qual cosa redunda, innegablement, en una qualitat educativa i gestora. També perquè els infants tan petits necessiten tenir un referent arquitectònic que  sigui assumible i la integració d’infants tan menuts dins un CEIP allunya aquest sentit de pertinença i de proximitat, alhora que fa créixer en desmesura els centres educatius, que el sentit comú i l’experiència recomana que siguin de dimensions “humanes”.

Un centre educatiu més petit, amb un claustre de dimensions raonables, funciona de manera més àgil i permet engegar projectes d’innovació pedagògica que d’altra forma es veuen frenats per moltes circumstàncies organitzatives i per un sentit de pertinença que es dilueix a mesura que creix l’equipament.

Lligat a això, l’STEI considera prioritari que el personal d’atenció a la diversitat sigui personal propi de centre pel que fa a l’etapa 0-3. Hores d’ara, els EAP desenvolupen com poden aquesta funció però l’atenció que poden rebre aquests infants no és suficient. Aglutinar en un mateix edifici tota l’etapa d’infantil 0-6 anys pot permetre una millor planificació i optimització de recursos amb personal propi de centre per a l’atenció a la diversitat a tota l’etapa d’infantil.

Finalment, emprendre nous centres que abastin tota l’etapa d’infantil i primària en un sol edifici o complex arquitectònic pot alentir en el temps la creació d’aquests equipaments, per les dimensions que adopta el projecte; també per l’evolució actual de la demografia.

Davant això l’STEI posa de manifest la manca de places públiques de 0-3 a Mallorca i Eivissa i la necessitat d’esponjar els CEIP. Emprendre la construcció de centres 0-6 anys, obres que no cobrarien la dimensió de mastodòntiques, cobriria aquestes dues necessitats més urgents i acostaria la solució en el temps.

Valora
Rànquings
  1. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGI) en relació a la visita de Felip VI a Montserrat i Badia del Vallès el proper 23 de juny
  2. Les Corts a Barcelona acull l'acte "Per la Llengua, per la la Terra"
  3. L'historiador Fermí Rubiralta desmunta les acusacions falses sobre Daniel Cardona i els germans Badia
  4. Empordà Dempeus crida a la mobilització contra l'allau d'iniciatives que amenacen el territtori
  5. Arnau Mayans i Carles Castellanos debaten a Arenys de Mar sobre el llegat de Fèlix Cucurull i l’independentisme dels 60
  6. SOS Pirineus denuncia pressions per part d’excàrrecs polítics i convoca un acte públic a Bellver de Cerdanya
  7. Per què ningú s’atura a pensar d’on surt aquest clam: “228 raons per fer vaga: dignitat, territori i futur per a un poble lliure”?
  8. Sant Just Desvern es mobilitza contra el feixisme: acte i concentració aquest dimecres en suport a un veí agredit
  9. La CUP-Som Poble posa el crit al cel amb l’enèsima concessió de l’Ajuntament de Cadaqués al sector turístic.
  10. Alumnes de l’Alguer i Sant Mateu de Bages guanyen la desena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid