Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
L’STEI Intersindical reclama centres d’infantil 0-6 anys per donar coherència i qualitat educativa a l’etapa

Cal acostar les dimensions dels centres a la realitat dels infants. Una de les qüestions que preocupen l’STEI Intersindical de l’etapa d’educació infantil 0-6 anys és la tipologia d’equipaments que haurien d’acollir aquesta etapa formativa cabdal.

09/07/2024 Educació

El sindicat, en coordinació amb les treballadores de l’educació infantil, considera que l’ideal seria crear centres de 0-6 anys que acollissin tota l’etapa d’infantil. Principalment, per donar coherència pedagògica i de gestió a l’etapa, la qual cosa redunda, innegablement, en una qualitat educativa i gestora. També perquè els infants tan petits necessiten tenir un referent arquitectònic que  sigui assumible i la integració d’infants tan menuts dins un CEIP allunya aquest sentit de pertinença i de proximitat, alhora que fa créixer en desmesura els centres educatius, que el sentit comú i l’experiència recomana que siguin de dimensions “humanes”.

Un centre educatiu més petit, amb un claustre de dimensions raonables, funciona de manera més àgil i permet engegar projectes d’innovació pedagògica que d’altra forma es veuen frenats per moltes circumstàncies organitzatives i per un sentit de pertinença que es dilueix a mesura que creix l’equipament.

Lligat a això, l’STEI considera prioritari que el personal d’atenció a la diversitat sigui personal propi de centre pel que fa a l’etapa 0-3. Hores d’ara, els EAP desenvolupen com poden aquesta funció però l’atenció que poden rebre aquests infants no és suficient. Aglutinar en un mateix edifici tota l’etapa d’infantil 0-6 anys pot permetre una millor planificació i optimització de recursos amb personal propi de centre per a l’atenció a la diversitat a tota l’etapa d’infantil.

Finalment, emprendre nous centres que abastin tota l’etapa d’infantil i primària en un sol edifici o complex arquitectònic pot alentir en el temps la creació d’aquests equipaments, per les dimensions que adopta el projecte; també per l’evolució actual de la demografia.

Davant això l’STEI posa de manifest la manca de places públiques de 0-3 a Mallorca i Eivissa i la necessitat d’esponjar els CEIP. Emprendre la construcció de centres 0-6 anys, obres que no cobrarien la dimensió de mastodòntiques, cobriria aquestes dues necessitats més urgents i acostaria la solució en el temps.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid