Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
Ha mort Nemesi Solà, lluitador independentista

La cerimònia de comiat serà dilluns a les 4 de la tarda a la parròquia de Sant Pere Pescador

16/03/2024 Història

Avui ha mort Nemesi Solà i Franquesa (nascut a Barcelona el 1929) a Sant Pere Pescador.

En cercles independentistes Solà comptava amb el reconeixement d'un extens compromís clandestí, i entre altres accions va participar en el segrest de la imatge de la Mare de Déu de Núria el 1967, una acció que pretenia que la verge fos coronada pel general Franco. També fou uns dels dinamitzadors de la vaga de tramvies del 1951.

Nemesi Solà era pastisser i forner de professió, format en el cristianisme de base i en l’escoltisme. El 2018, la seva trajectòria en defensa de la cultura i de la identitat catalanes va ser reconeguda amb la Creu de Sant Jordi. Anteriorment, el 2015, havia estat guardonat amb el premi Joan Amades de cultura popular. Solà va ser un dels impulsors de la Flama del Canigó, símbol que va relligar la identitat dels Països Catalans ja en els anys de la dictadura.

Valora
Rànquings
  1. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. La paraula que va trencar el silenci
  4. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  5. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
  10. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid