Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibertat de premsa
El Tribunal Superior del Regne Unit jutjarà Julian Assange els propers dies 20 i 21 de febrer a Londres

A 52 ciutats d'arreu del món, el dimarts 20 de febrer, hi haurà concentracions per demanar l'absolució i la llibertat de Julian Assange. A Girona, el Consell Local i Girona Vota, de la qual forma part Poble Lliure, organitzen un autocar (si com a mínim hi ha 30 persones) per desplaçar-nos a la concentració per poder assistir a la concentració que tindrà lloc el dimarts 20 de febrer a les 7 del vespre davant del Consolat Britànic a Barcelona, el mateix dia que s'inicia el judici a Julian Assange a Londres.

15/02/2024 Drets i Llibertats
El Tribunal Superior del Regne Unit jutjarà Julian Assange els propers dies 20 i 21 de febrer a Londres. El seu desenllaç determinarà si Julian Assange té més oportunitats per defensar el seu cas davant els tribunals britànics o si ha esgotat tots els recursos a Regne Unit, cosa que desembocarà en el procés d'extradició o en una sol·licitud davant del Tribunal Europeu de Drets Humans.

Si s'extradeix Julian Assange, es materialitzarà un perillós precedent que el govern dels Estats Units podria utilitzar per exigir l'extradició d'editors i periodistes de tot el món. Altres països podrien fixar-se als Estats Units i seguir el seu exemple. "La publicació per part de Julian Assange de documents que li van revelar les seves fonts en el marc del seu treball amb Wikileaks s'assembla a la tasca del periodisme d'investigació, on es duen a terme de forma habitual les activitats descrites en l'acta d'acusació: parlar amb fonts confidencials, sol·licitar aclariments o documentació addicional, i rebre i difondre informació oficial i, de vegades, classificada", ha afegit Julia Hall.

Els mitjans informatius i editorials publiquen amb freqüència i legitimitat informació classificada per informar sobre assumptes de màxima importància pública. La publicació d'informació d'interès públic és una pedra angular de la llibertat de premsa. A més, està protegida pel dret internacional dels drets humans, i no s'ha de criminalitzar. "Han d'acabar immediatament els intents dels Estats Units d'intimidar i silenciar el periodisme d'investigació perquè no divulgui conductes governamentals indegudes, com crims de guerra o altres infraccions del dret internacional." "Les fonts, les denúncies legítimes de les quals comuniquen irregularitats governamentals a periodistes i editors, també han de tenir llibertat per compartir informació d'interès públic. Si Julian Assange és processat per desenvolupar una tasca editorial legítima, aquestes fonts seran molt més reàcies a proporcionar informació."

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid