Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
A judici 4 exmilitants del Moviment Estudiantil

Cada dia de judici a les 8:30h, el Grup de Suport del cas (La Pública Contra el Feixisme) ha convocat una concentració davant la Ciutat de la Justícia per donar-los suport.

15/12/2023 Drets i Llibertats
Els propers 18, 19, 20 i 21 de desembre, 4 exmilitants del Moviment Estudiantil s’enfronten a un judici de 4 dies per uns fets del febrer de 2022 al Campus Ciutadella de la UPF. Concretament, se’ls jutja per una concentració antifeixista davant la presència de l’organització espanyolista S’Ha Acabat a la Fira d’Associacions de la Universitat.

Fets

Concretament, per la concentració antifeixista davant la presència de S’Ha Acabat a la Fira d’Associacions de la universitat, convocada per l’Assemblea d’Estudiants de la Pompeu. Aquell dia l’actitud de S’Ha Acabat va anar en la tònica de sempre: venir a onejar les seves banderes d’odi i d’intolerància, basant la seva aparició com a instrument d’autopromoció, per fer campanya de difamació, victimitzar-se i treure’n rèdit polític.

Més d’un centenar d’estudiants antifeixistes els vam encerclar fent càntics, traient bengales i pots de fum. Finalment, després d’una hora, se’ls va fer fora fent valer la nostra superioritat numèrica.

A l’exterior, els esperàven diputats de VOX per donar-los suport. Més tard apareixien també diputats de Ciutadans, a fer una roda de premsa. Aquest paripé no és més que una estratègia per crispar l’ambient i construir un relat concret que veuríem més endavant amb repercussions per nosaltres.

Un relat que dona els seus fruits al cap d’uns mesos, quan se’ns cita - trucant als nostres familiars o anant a intimidar-nos a casa - a 4 persones a presentar-nos a declarar a la Policia Nacional, sense tant sols dir-nos de que se’ns investiga. Davant la nostra negativa a col•laborar, se’ns acaba citant per declarar davant la Fiscalia anti odi, a la Ciutat de la Justícia.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  6. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  9. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  10. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid