Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Misèria dels superpartits
03/12/2023 Hemeroteca
El govern de Sánchez és el resultat d’una amalgama d’interessos tan afins com contraposats, teixits entre vuit partits. Per a alguns el pacte va ser un tràmit previsible, però per a d’altres va costar molt pels antagonismes extrems de partida. El pacte no es va forjar només com un front contra el PP i Vox. Hi va haver dos condicionants més importants. Un era el risc real del PSOE de desaparèixer com a partit si s’haguessin repetit les eleccions i restava a l’oposició orfe de recursos materials i governamentals. El segon era el pes de la repressió en les files de l’independentisme. Multes milionàries i anys i anys de presó. La paraula estel·lar que ha imperat aquests darrers anys era desjudicialització. El pacte entre ERC i el PSOE semblava un mer pacte retòric perquè la repressió seguia creixent mentre “estabilitzaven” els seus governs. Ara el PSOE s’ha hagut d’empassar una “desjudicialització” definitiva, l’amnistia. I el reconeixement de la causa de la persecució política, la negació de la nació catalana i el dret fonamental que li pertoca com a tal. La negociació segueix en dues taules separadament. Vist des de fora resulta surrealista. S’explica perquè venim d’un passat immediat en què l’odi sectari impera i preferien perdre un ull a canvi que el contrincant perdés els dos. Alguns fins i tot defensaven els del 155 per sobre els seus exsocis. Cal dir-los que ja n’hi ha prou d’aquest color. No heu sabut fer front a la repressió fins ara, ni heu aconseguit que podem usar la nostra llengua amb plena normalitat ni a l’escola ni que recaptem i administrem els nostres impostos. Seguireu igual? Seguireu venent que sou un superpartit? O esdeveniu eines efectives pels drets i el benestar de la ciutadania de Catalunya o no sou res.
Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  3. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  4. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  5. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  9. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  10. Batista i Roca reivindicava el 1976 la continuïtat de la Generalitat i la llibertat nacional de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid