Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La República Laica
11/04/2023 Carles Castellanos

El marc polític de la nació catalana lliure que estem construint amb la lluita, i que instaurarem, és el d’una República laica i igualitària. En aquest article ens esforçarem per desbrossar el camí vers aquest objectiu necessari i políticament imprescindible. La clarificació de l’aspecte ideològic i polític general de la nova República, que anunciem en el títol, ens obliga a anar més enllà de les discussions programàtiques, a sobrevolar els problemes concrets en la definició d’objectius immediats i de punts comuns constitucionals que no pertoquen en aquesta proposta que centrem en els aspectes esmentats.

Descriure des de la perspectiva de l’anàlisi històrica materialista els conceptes de la  superestructura política i ideològica i fer-ho vinculant-la amb els anhels igualitaris profunds de la revolució catalana que estem vivint, és l’objectiu d’aquest escrit. L’empresa no és fàcil perquè ens obligarà a entrar en un tema fonamental com la descripció del poder de l’Estat, la seva evolució i les seves contradiccions en el pas forçosament traumàtic de les estructures polítiques en una lluita que comporta la superació de les constriccions del capitalisme. I també a valorar la importància dels aspectes ideològics en la dominació en què es fonamenta el manteniment del capitalisme tardà.

Partim de la convicció que l’anàlisi crítica del Republicanisme i de la Laïcitat han de contribuir poderosament a fressar el camí cap a l’establiment dels principis fonamentals del nostre marc nacional de convivència tot ajudant a arraconar les ideologies reaccionàries i les manipulacions mediàtiques en què ens ofega el fariseisme avui instaurat en un sistema polític i ideològic en plena involució.

------------------------------------ ------------------------------------- ---------------------------------

Dividirem aquest treball en els capítols següents:

Pàg. 2 - 1.El poder i les religions a l’alba dels tempsPàg. 3 - 2. La Tirania sotmesa a crítica. Teoria i pràctica social dels  inicis

Pàg. 4 - 3. Imperis i Repúbliques en el desenvolupament pre-capitalista

Pàg. 6 - 4. Gènesi de la revolució catalana històrica

Pàg. 9 - 5. Les idees de Les Llums enfront de les creences mítiques i religioses.  Repercussions en les teories i pràctiques del republicanisme

Pàg. 12 - 6. El desplegament de l’igualitarisme i l’antiimperialisme. Repercussió als Països Catalans

Pàg. 16 - 7. Crítica del liberalisme individualista i de les seves evolucions postmodernes

Pàg. 19 - 8.Combatre les ideologies obscurantistes i reaccionàries aquí i arreu

(Veure l'article complet aquí)

Nota: ARTICLE PUBLICAT AL NÚM. 15 DE LA VEU DE POBLE LLIURE, ABRIL DE 2023


Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. Qui té por de Daniel Cardona?
  4. La pressió veïnal força l’aturada de les obres de l’Agroparc de Gelida malgrat la desobediència d’Ametller Origen i l’Ajuntament
  5. Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos
  6. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  7. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  8. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  9. Som Poble-CUP demana la dimissió de l’alcalde de Sant Martí Vell per la seva col·laboració amb la Fundació Princesa de Girona
  10. Concentració a Barcelona per condemnar l’assassinat de periodistes a Gaza
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid