Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibres
Edicions de 1979 publica "Reviure els fets: Memòries polítiques" de Carles Castellanos
17/12/2020 Lletres

Edicions de 1979 acaba de publicar Reviure els fets: Memòries polítiques, les memòries de Carles Castellanos, dirigent independentista i represaliat durant les dècades dels anys 70, 80 i 90. Castellanos va publicar Reviure els dies: Records d'un temps silenciat l'any 2003, una primera part de les seves memòries.

L'editorial descriu el llibre com el  relat "des de l'ex­perièn­cia personal, d'uns aspectes amagats del ressorgiment de tot un poble; l'explicació d'allò que alguns qualifiquen de miracle, però que no és cap altra cosa que l'acumulació de vides compromeses que pensen i lluiten per l'alliberament col·lectiu."

No es tracta d'unes "cròniques èpiques ni contes a la vora del foc", tal i com adverteix l'editorial, sinó "la realitat crua d'uns fets i la narració d'un compromís de centenars i milers de persones que el poder establert ha volgut oblidar durant anys, però que ara es troben protagonitzant esdeveniments singulars."

En aquestes memòries polítiques, l'autor s'esforça per aportar una visió de conjunt a la seva activitat militant continuada amb la voluntat d'exposar un reguitzell d'idees, raonaments, preses de posició i accions que han anat seguint el desplegament d'un moviment polític nou, l'independentisme contemporani, que, havent tingut una primera brotada als anys vuitanta del segle passat, ha fet l'eclosió massiva a inicis del XXI.

 

Valora
Rànquings
  1. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  5. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  6. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  7. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  8. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  9. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  10. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid