Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-AMUNT organitza un acte sobre la proposta del gasoducte MidCAT amb entitats en defensa del territori

L’acte es celebrarà al Centre Cultural Serafí Pitarra d’Hostalric aquest pròxim dimecres dia 5 d’octubre a les 19.00h.

03/10/2022 Territori

A la xerrada hi participaran la diputada de comarques gironines per la CUP-Un Nou Cicle Per Guanyar Montserrat Vinyets, Adrià Compte en representació de la plataforma Resposta MidCat i Bernat Lavaquiol, portaveu de la plataforma STOPJJOO.


L’objectiu és conscienciar a la gent del territori de les conseqüències ambientals que podria suposar la construcció del gasoducte MidCat. Per aquest motiu l’acte es farà a Hostalric, últim punt on arriba el gasoducte.


Segons els organitzadors i col·laboradors de l’acte, el metà és un hidrocarbur extret del subsòl, de quantitat finita i que allibera CO2 quan es combustiona. No és una font d’energia neta, ni cap solució a la necessària transició energètica que hem d’adoptar de forma imminent. En un context tan urgent de crisi climàtica i energètica, en el que ens estem apropant perillosament a un canvi de règim a nivell global, i amb el gran impacte quesuposa el metà a curt termini, doncs el metà és 86 vegades més agressiu que el CO2, no podem acceptar noves infrastructures que ens lliguin als combustibles fòssils per a les properes dècades. Així doncs, el MidcAT és una violació de l’acord de París del COP21, que es compromet a abandonar de forma immediata l’ús dels combustibles fòssils. No podem permetre que el gasoducte continuï creuant i malmetent més espais naturals, rius, boscos i terres de conreu, aquest cop cap a les comarques de La Selva, Gironès, Pla de l’Estany, Empordà, Vallespir, El Roselló i l’Aude.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Quan la política deixa de pensar el país
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid