Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
FAVB
El moviment veïnal barceloní ‘ocupa’ el Saló de Cent
05/07/2022 Drets i Llibertats
El 4 de juliol, la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (Favb) va fer 50 anys. Mig segle de vida que l’entitat commemorarà amb un acte festiu i reivindicatiu que se celebrarà aquest dijous, 7 de juliol a les 19 hores, al Saló de Cent. Un espai solemne i amb molta història de l’Ajuntament de Barcelona, en coherència amb la tradició de lluita de la Federació per guanyar espais per a la ciutadania.

El lema escollit, “Ocupem el Saló de Cent”, deixa clar que, més que un acte institucional, serà una tarda de celebració a la qual han estat convidades les associacions veïnals federades. La Favb ha fet una crida perquè vagin a l’acte amb pancartes reivindicatives, per donar visibilitat a demandes històriques i també actuals.

El programa de l’acte central dels 50 anys de la Favb inclou la interpretació de diverses peces a càrrec de la Coral Smiling del Raval i d’un esquetx de l’obra teatral En Bangkok también hay ratas, de la companyia La Voz Ahogada: estrenada recentment, ret homenatge a les primeres dones lluitadores de les associacions veïnals.

“Ocupem el Saló de Cent” vol ser també una jornada de reafirmació veïnal amb la mirada posada al futur. Amb aquesta intenció es portarà a terme una lectura col·lectiva del Decàleg del moviment veïnal de Barcelona que es va debatre i aprovar durant la darrera assemblea de la Favb, celebrada al mes d’abril. L’acte es clourà amb un petit piscolabis.

El programa d’activitats per celebrar els 50 anys de la Favb inclou, entre d’altres iniciatives, xerrades amb referents del moviment veïnal, itineraris reivindicatius pels barris i un número especial de la revista Carrer. Al maig, a més, es van celebrar unes jornades de debat amb la participació del moviment veïnal i representants d’altres moviments socials.
Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  6. La paraula que va trencar el silenci
  7. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  10. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid