Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
FAVB
El moviment veïnal barceloní ‘ocupa’ el Saló de Cent
05/07/2022 Drets i Llibertats
El 4 de juliol, la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (Favb) va fer 50 anys. Mig segle de vida que l’entitat commemorarà amb un acte festiu i reivindicatiu que se celebrarà aquest dijous, 7 de juliol a les 19 hores, al Saló de Cent. Un espai solemne i amb molta història de l’Ajuntament de Barcelona, en coherència amb la tradició de lluita de la Federació per guanyar espais per a la ciutadania.

El lema escollit, “Ocupem el Saló de Cent”, deixa clar que, més que un acte institucional, serà una tarda de celebració a la qual han estat convidades les associacions veïnals federades. La Favb ha fet una crida perquè vagin a l’acte amb pancartes reivindicatives, per donar visibilitat a demandes històriques i també actuals.

El programa de l’acte central dels 50 anys de la Favb inclou la interpretació de diverses peces a càrrec de la Coral Smiling del Raval i d’un esquetx de l’obra teatral En Bangkok también hay ratas, de la companyia La Voz Ahogada: estrenada recentment, ret homenatge a les primeres dones lluitadores de les associacions veïnals.

“Ocupem el Saló de Cent” vol ser també una jornada de reafirmació veïnal amb la mirada posada al futur. Amb aquesta intenció es portarà a terme una lectura col·lectiva del Decàleg del moviment veïnal de Barcelona que es va debatre i aprovar durant la darrera assemblea de la Favb, celebrada al mes d’abril. L’acte es clourà amb un petit piscolabis.

El programa d’activitats per celebrar els 50 anys de la Favb inclou, entre d’altres iniciatives, xerrades amb referents del moviment veïnal, itineraris reivindicatius pels barris i un número especial de la revista Carrer. Al maig, a més, es van celebrar unes jornades de debat amb la participació del moviment veïnal i representants d’altres moviments socials.
Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  4. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  5. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid