Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
NOMAT
La Plataforma No a la MAT Selva fa una crida a la participar a la marxa contra la MAT

La Plataforma No a la MAT Selva fa una crida a la participació massiva d’entitats i particulars i vol convertir aquest també en un punt de trobada d’altres plataformes que lluiten contra les MATs de Catalunya.

 

14/06/2022 Territori

La marxa tindrà lloc el 19 de juny, començarà a les 10 h al Parc de Sant Salvador i arribarà a l’esplanada de l’ermita de Farners on es faran diverses accions reivindicatives.

El dia 19 de juny a les 10 del matí la plataforma NO a la MAT Selva i el Centre Excursionista Farners fan una crida a nivell nacional a persones, entitats i administracions a participar de la caminada popular reivindicativa NOMAT en un dels llocs més emblemàtics afectats pel projecte de la MAT, el Castell de Farners.

La sortida serà a les 10 h del matí del parc de Sant Salvador de Santa Coloma de Farners i la marxa farà camí per la pista forestal cap a l’Ermita i el Castell de Farners. El recorregut té un nivell de dificultat baixa i apta per a tot tipus de públic, amb una durada d’una hora i poc més. A l’esplanada de l’Ermita està previst que tingui lloc l’acte central amb la lectura d’un manifest, desplegament d’una gran pancarta al castell i la realització d’una gigafoto NOMAT.

Deroguem la MAT

El passat mes de gener es publicava la planificació definitiva del govern espanyol en matèria d’energia pel període 2021-2026 sense respondre a les més de les 1.700 al·legacions que persones, entitats i administracions del territori van presentar en contra del projecte del ramal i la subestació de la MAT de 400 kv a Riudarenes ( Selva).

Com a resposta a aquesta situació i arran del nou estudi del Cilma de la Diputació de Girona que conclou que no són necessaris cap dels dos projectes. No a la MAT Selva ha preparatdiverses accions de protesta per amplificar encara més la veu del territori que demana des de fa 10 anys la seva derogació.

A banda de la caminada reivindicativa, pel dia 3 de març (Dia Mundial de la Natura), la plataforma inicia també una campanya per fer visible encara més el rebuig de la població a aquests dos projectes de la MAT. La campanya incentiva als veïns i veïnes de les
poblacions afectades de seguir penjant domassos i pancartes NOMAT.

Hi hauran diversos punts de venda de domassos a i també en dies puntuals amb parades al carrer a Santa Coloma de Farners i Sils.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid