Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Assange
28/06/2022 Hemeroteca
Imma Merino. Font: El Punt Avui Imma Merino. Font: El Punt Avui

Arran de l’anunci per part del govern britànic de l’extradició de Julian Assange als EUA he recordat un article, L’esperador descalç, que va publicar l’enyorat Miquel Pairolí fa uns quants anys, concretament el 2010, a propòsit de Wikileaks. Un d’aquells seus articles lúcids, afinats, que entraven per l’escaire. Havent-lo buscat, en reprodueixo aquest fragment: “S’ha utilitzat molt la paraula revelació per definir el contingut i els efectes de les publicacions de Wikileaks. Revelació? Sembla excessiu. Potser seria millor dir «confirmació», «corroboració». Ningú que segueixi regularment i amb sentit crític la política internacional no es pot estranyar del que contenen els papers que ha esbombat Wikileaks.” Pairolí insistia en el fet que tot allò “revelat” és una pura evidència possible de llegir obertament o entre línies en les pàgines dels grans diaris internacionals.

Què molesta, però, de Wikileaks i, per tant, d’Assange? De nou Pairolí: “La virtut d’aquests papers, però, és que mostra l’administració imperial amb mànigues de camisa, amb la cervesa a la mà i els peus sobre la taula. Estem acostumats que la formalitat de les fotos oficials, de les compareixences públiques i de les anècdotes preparades pels assessors d’imatge amagui el llenguatge groller i la franquesa de les idees en brut. En els papers de Wikileaks l’emperador no va pas nu, sinó que fa la figura ridícula i casolana d’un home amb batí, despentinat, descalç i amb mitjons de llana.” Des d’aleshores, Assange ha estat perseguit, desprestigiat, criminalitzat, de manera que ha viscut un calvari. Podem pensar que és una personalitat amb el seu costat fosc. I què? L’Imperi, que sempre contraataca, té la porta oberta per culminar la seva venjança.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid