Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infraestructures
Batec qualifica d´èxit l'nici de la campanya #nopaguem

El col·lectiu ha fet una nova crida a les diverses entitats i sindicats que estiguin d’acord amb els seus postulats a sumar-se a una nova vaga de pagaments contra Renfe el 25 de maig.

12/05/2022 Drets i Llibertats

Aquest dimecres, s'ha dut a terme  l'inici de l'anunciada campanya que fa una setmana el col·lectiu Batec va fer públic a l'estació de Rodalies d'Arc de Triomf amb una acció simbòlica per denunciar l’infrafinançament que pateix Catalunya en matèria d’infraestructures ferroviàries.

Així, s'ha precintat les portes d’accés de diverses estacions de Rodalies, aixecant així les barreres que no permeten els usuaris a accedir a l’andana si el passatger no paga. Una d’aquestes accions ha tingut lloc a l’estació de tren de passeig de Gràcia de Barcelona. Una vintena de persones del col·lectiu han precintat les comportes de plàstic de l’estació, de manera que han quedat obertes per a tothom.

Accions com aquestes s'han realitzat  a més d'un vintena d'estacions més com Badalona, Vilassar, Granollers Centre, Sabadell Centre, Sant Feliu, Calella...

Cal remarcar que des de que es va anunciar l'acció fins aquest dimecres, el col·lectiu ha ha dut a terme una campanya d'agitació arreu de les estacions de rodalies amb l'enganxada de nombrosos cartells.

El col·lectiu es defineix com una xarxa organitzada de persones que s'han conegut compartint espais polítics, mobilitzacions, assemblees, i xerrades, o que s'han trobat en l'àmbit universitari i en caus i esplais, tots tenint en comú la defensa dels drets socials i denuncia que l'estat espanyol és a la cua d'Europa en despesa pública d'infraestructures de transport, un element que afecta doncs al fet que la Renfe a Catalunya sigui "un desastre". És per això que han demanat no quedar-se de braços plegats: "No compleixen perquè si no ho fan, no els passa absolutament res. Fem que no els surti gratis no complir amb Catalunya, que alguna vegada perdin ells".

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid