Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
cas 8 Mil Motius
El col·lectiu feminista Cau de Llunes presenta una moció en motiu del 8M a l'Ajuntament de Tarragona

Les feministes proposen mesures al Consell Plenari i que aquest es solidaritzi amb les encausades del "cas 8 Mil Motius"

17/03/2022 Gènere

El col·lectiu feminista Cau de Llunes ha elaborat una moció en motiu del 8M, presentada per la CUP, que anirà a debat i votació demà en el marc del Ple de l’Ajuntament de Tarragona. Les anticapitalistes assenyalen que cal “que les institucions implementen polítiques realment feministes, que vagin més enllà de les polítiques d'aparador i que garanteixen la millora de les condicions materials de vida de la població”. En aquest sentit, apunten que com a dones i feministes de la ciutat “continuem instant a les institucions que facin efectives aquestes polítiques feministes que ja demanem des de fa temps” a la vegada que reivindiquen “que queda molt per defensar, i molt per avançar, sobretot per aquelles tasques invisibilitzades que es continuen requerint, però alhora no se'ns retribueix el que mereixem”.

Entre els acords la moció presentada hi ha que la regidoria de feminisme de l’Ajuntament es reactivi i ofereixi “polítiques feministes en tots els departaments de l'Ajuntament” ja que Cau de Llunes considera que “és necessari instar a aquest càrrec institucional per continuar avançant dintre de la institució i al carrer”. A més, també proposen que el consistori estableixi cursos gratuïts d'autodefensa, “sobretot amb una mirada feminista”. Es tractarien de cursos d'autodefensa feminista als centres cívics de la ciutat, “especialment en aquells barris on hi hagi més demanda, ja que les dones poden ser més vulnerables al seu dia a dia per l'espai que les envolta”.

Pel últim, en el darrer dels acords el col·lectiu feminista vol que l’Ajuntament insti al govern de la Generalitat a retirar totes aquelles personacions com acusació particular contra activistes socials i, en concret, en el cas de 8 Mil Motius de Sant Cugat. En aquest sentit, volen que el Ple mostri la seva solidaritat amb aquest grup d'activistes donat que ja tenen data de judici per l'11 de gener de 2023, on a set dones se'ls demana pena de presó de 3 anys i 26.000€ .

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  3. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. A l’abat de Montserrat, humilment
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid