Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nòtula (breu resposta a un article d’Andreu Barnils)
20/02/2022 Hemeroteca

Avui Vilaweb publica un article lamentable d’Andreu Barnils sota el títol “Cecs sobre Rússia”:   Tinc tres coses a dir-hi:

–l’autor faria bé de pensar-s’ho dos cops abans de convalidar la propaganda putinista sobre el presumpte encerclament de l’OTAN, quan és públic i notori que l’OTAN no té cap intenció d’integrar Ucraïna, almenys en les properes dècades.

–l’autor faria bé d’informar-se sobre el caràcter i la intensitat de l’ultranacionalisme etnocida rus, expansionisme inclòs, i sobre el rentat de cervell que ha efectuat el putinisme durant els més de vint anys de dictadura per tal d’alimentar el xovinisme i la xenofòbia del poble. I a compte no tan sols de l’OTAN i dels estats veïns, sinó, sobretot, de les nombroses nacions oprimides per l’Estat rus.

–finalment, algú hauria de fer-li sabedor que ni “Rússia” ni “els russos” van vèncer els nazis; els van vèncer l’URSS i els pobles soviètics, el rus entre d´altres. Per exemple, només d’armenis en van combatre uns sis-cents mil al si de l’Exèrcit Roig, sobre una població total que no arribava als dos milions, i en van caure uns cent cinquanta mil. I no eren pas russos; com no ho eren els georgians, els uzbeks, els tadjiks, els komis, els volgotàrtars, els iacuts, els buriats, etc., etc.; tan poc russos com els nombrosos guerrillers ucraïnesos i bielarussencs. Per no dir que, de tot l’URSS, els països que més van patir la barbàrie nazi, molt més que Rússia i durant més de temps, foren Ucraïna i Bielarús, on –juntament amb Polònia— tingueren lloc la majoria d’atrocitats. Això, a títol de respecte per la veritat històrica. Des del punt de vista de la valoració política, el fet que les Nacions Unides reconegueren la Federació Russa com a Estat successor de l’URSS (1991) només té valor tècnico-jurídic; no comporta pas que estigui legitimada per a atribuir-se l’herència de l’URSS, i menys encara en exclusiva, per damunt de qualsevol altre Estat ex-soviètic; tant més que el putinisme representa la inversió de tots els punts positius de l’herència soviètica.

Tot això a banda, ¿per què hauríem de ser tan comprensius amb la paranoia de Putin, que tan bé sap vendre a la seva població i divulgar internacionalment, i en canvi no hauríem de reaccionar en suport d’Ucraïna, que és la part efectivament amenaçada d’agressió militar per un veí que sabem imperialisto-etnocida?

6 de febrer de 2022

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid