Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
IQOXE
Un any després de l’explosió d’IQOXE convoquen una concentració a Tarragona per denunciar els fets

La concentració tindrà lloc, seguint les mesures sanitàries i de seguretat requerides, el proper dijous 14 de gener a les 19.30h a la Plaça de la Font de Tarragona.

12/01/2021 Drets i Llibertats

Un any després de l’explosió d’IQOXE, que va causar 3 morts i diversos ferits, des de la Plataforma Cel Net s’ha fet una crida a totes les entitats del Camp de Tarragona i a la ciutadania a mobilitzar-se per defensar les vides, els drets de la població i el territori davant la impunitat de les empreses petroquímiques.

Sota el nom de “Som Territori. La impunitat s’ha acabat” fa un any es va presentar un manifest com a resposta a l’accident a IQOXE del passat 14 de gener de 2020. Aquest va comptar amb més de 148 entitats adherides i amb una resposta diversa on s’hi van unir entitats de l’àmbit cultural, ecologistes, associacions de veïns/es, lleure educatiu, estudiantils, entre d’altres. Aquesta diversitat així com les mobilitzacions de l’últim mes liderades per diferents associacions i sindicats, demostra que la situació preocupa a la població que exigeix respostes i canvis.

La demanda més clara es segueix dirigint a la Generalitat de Catalunya que un any després no ha pres cap mesura per protegir a la població i al territori davant la impunitat absoluta amb la que les empreses dels complexos petroquímics atempten contra la seguretat i la salut de la població. Tampoc han fet cap gest les administracions locals. Les mesures que es recollien en el manifest “Som Territori. La impunitat s’ha acabat” segueixen sent necessàries i urgents per garantir la transparència, seguretat, minimització de l’impacte del complex petroquímic i una nova legislació que protegeixi a la població per sobre dels interessos de les empreses.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid