Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Filomena
La CUP denuncia la falta previsió pel temporal de neu i la precarietat de les línies de distribució d’electricitat a les Terres de Ponent

Recorda que les afectacions en la llum coincideixen amb l’augment d’un 19% de la factura de la llum, motiu pel qual demanen la gestió pública dels serveis essencials.

11/01/2021 Drets i Llibertats

Arran del temporal Filomena i la intensa nevada en diversos punts de la demarcació de Lleida, hem vist afectats els subministres de llum i gas a prop de 1000 llars durant prop de 20 hores, carreteres secundàries que, tres dies després de l’inici del temporal continuen tallades, la línia de tren de Lleida a Montblanc sense servei, tres centres educatius que no han pogut obrir (afectant a 274 alumnes) o set comarques de la demarcació amb les rutes de transport escola anul·lades (Segrià, Garrigues, Noguera, Segarra, Urgell, Pallars Jussà i el Pla d’Urgell).

La CUP denuncia la falta de previsió per part de les institucions per un temporal que feia dies que s’anunciava, la manca d’inversió en les infraestructures elèctriques i les carreteres de les zones menys poblades i la lentitud en resoldre les incidències en carreteres i trens.

El anticapitalistes remarquen que els talls de subministrament elèctric, que han afectat prop de 1000 llars de la demarcació durant prop de 20 hores, són un greuge més al nostre territori degut a l’escassa inversió i manteniment que les empreses privades fan a les línies de  distribució i, a més, coincideixen en l’augment escandalós i especulatiu de la factura de la llum un 19%.

La Filomena ha comportat, una vegada més, hores sense llum ni calefacció en moltes llars en dies de rigorós hivern i un empobriment de les famílies per poder fer front al pagament de les factures de subministraments, tot a costa de l’augment els beneficis de les elèctriques que no són res més que un oligopoli (només al 2019 va ser de 4.983 milions d’euros, 13,6 milions d’€ al dia).

Per tot això, des de la CUP exigim responsabilitats a les elèctriques pels seus beneficis estratosfèrics i per l’encariment del preu del kilowatt i reclamem la gestió pública (nacionalització) per eliminar els interessos empresarials de tots els serveis estratègics.

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid