Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Arenys de Munt i la pediatria

Ahir, diumenge 10 de gener, en un matí gèlid, unes 35-40 persones la majoria mares amb infants, es van concentrar a la Plaça del poble a les 12 del migdia, responent a la crida de la ‘Plataforma pediatria al poble’. L’objectiu era exigir el retorn del servei de pediatria al CAP del poble.

Arenys de Munt, amb una població de 8.654 habitants, té una població infantil de 0 a 15 anys de 1.452 infants, que es trobaran desatesos si l’ICS persisteix en eliminar el servei de pediatria.

Recordem que l’inici de les retallades començà amb el govern d’Artur Mas, en la legislatura 2011-2015, amb la reducció del pressupost sanitari, del nombre de llits hospitalaris, el tancament de quiròfans i l’acomiadament de personal sanitari. Amb aquesta mesura es pretenia afeblir la sanitat pública i potenciar la privada a mans de grups de pressió econòmics.

S’ha fet una recollida d’unes 1.200 signatures, demanant tornar a la situació d’abans.

En la pancarta que presidia la concentració s’hi podia llegir, Les vostres retallades són els nostres morts, un seguit de creus materialitzaven el malestar del poble per la retallada del servei de pediatria.

Sovint les retallades s’intenten justificar com a mesures d’estalvi, en aquest sentit ens sembla il·lustrativa la notícia del 13 de juliol del 2019, on s’informa que el Consell de Ministres ha aprovat la compra de 346 vehicles blindats, pel preu de 2.083 milions €. Potser amb menys tancs, tindríem més sanitat, més hospitals, que és el que necessitem els ciutadans i pobletans.

Valora
Rànquings
  1. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  2. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  3. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  4. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Les continuïtats de l’independentisme
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. El Correllengua i la Franja.
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid