Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
talls de llum
La CUP denuncia les amenaces de talls de llum d’ENDESA a 200 famílies de la Vall Fosca

A aquesta denúncia s’hi suma el fet que, la mateixa empresa, segueix explotant centrals hidroelèctriques amb les concessions exhaurides, incomplint la llei.

15/01/2021 Territori

Al cap de quatre anys, la història es repeteix i veïnes de la Vall Fosca passen l’hivern sota l’amenaça de de talls de llum de la companyia perquè el conflicte amb la facturació del preu de la llum segueix obert.

A Endesa li torna a caducar el dret a reclamar la devolució a hisenda, per això ha començat a coaccionar a les beneficiàries del Contracte de 1927, que paguen els seu consum en base al què hi ha establert en aquest Contracte i no el que els reclama de forma irregular l’empresa a través del preu de l’IVA.

Algunes veïnes ja han iniciat la via del contenciós administratiu contra ENDESA i l’Agència Tributària per defensar un conveni col·lectiu que prové de quan es van cedir els terrenys comunals per a construir-hi la primera central hidroelèctrica de l’estat espanyol que portaria la llum a Barcelona, a principis de s.XX.

Alhora, la CUP segueix posant de manifest que hi ha moltes centrals hidroelèctriques que es continuen explotant amb les seves concessions exhaurides, tant a la conca de l’Ebre (gestionada per la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre) com a les conques internes (Agència Catalana de l’Aigua) i amb la connivència del govern.

Unes infraestructures productores d’energia més que amortitzades i que cal que passin a gestió pública perquè la llei marca que a partir del 75 anys d’explotació han de revertir a control públic. 

Per tot això els anticapitalistes demanen la nacionalització del sector energètic i la municipalització d’aquestes infraestructures que generen electricitat amb l’aigua de totes.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  3. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  6. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. A l’abat de Montserrat, humilment
  9. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  10. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid