Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP anuncia que impugnarà el pla de cobertura que inclou VOX

La candidatura interposarà un recurs a la JEC acollint-se a la legislació internacional en contra dels discursos d’odi i la discriminació

23/01/2021 Política

La CUP-UNCPG ha anunciat avui en una roda de premsa que presentarà un recurs per impugnar el pla de cobertura de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a la Junta Electoral Central. La formació argumenta que un servei públic no hauria de donar cobertura a un partit que empara els discursos d’odi com és VOX. Tot i que reconeixen que el més probable és que la JEC hagués acabant obligant a la CCMA a donar cobertura a VOX, consideren que calia un posicionament clarament antifeixista per no participar de la normalització dels discursos que promouen l’odi.

Per aquest motiu, els anticapitalistes s’acullen a la legislació internacional per interposar el recurs, ja que aquesta és prolifera en les manifestacions contra els discursos d’odi i contra la discriminació. També argumenten que la llibertat d'expressió no és un calaix on hi cap tot, sinó que té sentit per a protegir les crítiques al poder, però no pot emparar discursos discriminadors contra col·lectius concrets.

Per això, tornen a apel·lar a la responsabilitat col·lectiva dels partits i candidatures que participaran d’aquestes eleccions i els convoquen a una reunió aquesta propera setmana per constituir el Pacte Nacional Antifeixista (PNA) i adoptar el compromís ferm de defensar els drets fonamentals. També han proposat un codi deontològic aplicat al reglament del Parlament i a la campanya elaborat per les organitzacions de Drets Humans que permeti controlar i prohibir discursos d’odi durant la campanya i la legislatura.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid