Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP Nord-Oriental es suma a demanar la retirada de la candidatura a Reserva de la Biosfera de la Costa Brava

Els cupaires defensen que cal destinar esforços a treballar per una protecció real del territori al costat dels agents que hi treballen dia a dia.

21/12/2020 Política
CUP Nord-Oriental CUP Nord-Oriental

El Comitè espanyol del programa “Home i Biosfera” de la UNESCO va fer una reunió el passat 18 de novembre on el Consell Científic va presentar uns informes respecte a les noves candidatures a Reserva de la Biosfera, que incloïa la de la Costa Brava. La seva valoració va ser desfavorable on destaquen qüestions estructurals insalvables, entre elles les zones intensament poblades i difícilment reversibles.


L’informe evidencia una realitat preocupant de la Costa Brava i adverteix que no s'estan posant les eines per revertir-les amb la proposta de la candidatura. Al·leguen que el potent desenvolupament urbanístic continua amb més pressió que mai per seguir urbanitzant mentrestant hi ha diversos projectes urbanístics i carreteres en marxa malgrat l’oposició ciutadana, com és el cas de la variant de la C-31 pel seu pas per Torroella de Montgrí, o el de la Pineda d’en Gori a Palamós. Aquest informe també qüestiona la manca de concreció de la candidatura i de suport per part d’agents i institucions competents del territori.


El grup polític de la CUP a la Diputació de Girona lamenta que l’ens, un mes més tard, encara no hagués comunicat a les parts interessades els resultats d’aquesta avaluació fins al dia d’ahir, i posa de manifest que en cap cas té constància que aquesta candidatura fos reclamada pel territori, sinó més bé, imposada.


La CUP sempre ha mostrat reserves amb relació a aquest projecte, tant en els seus objectius com en les seves conseqüències, ja que mentre a alguns se’ls feia creure que era una eina per protegir el territori, a d’altres se’ls venia com una estratègia per atraure aquest anomenat turisme “de qualitat”. Juntament amb la plataforma SOS Costa Brava que ha emès un comunicat respecte aquesta candidatura que coincideix amb els arguments esgrimits pel Consell Científic, la CUP es suma a demanar la retirada de la candidatura i lamenta el paper de la Diputació de Girona en aquest aspecte.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid