Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP Nord-Oriental es suma a demanar la retirada de la candidatura a Reserva de la Biosfera de la Costa Brava

Els cupaires defensen que cal destinar esforços a treballar per una protecció real del territori al costat dels agents que hi treballen dia a dia.

21/12/2020 Política
CUP Nord-Oriental CUP Nord-Oriental

El Comitè espanyol del programa “Home i Biosfera” de la UNESCO va fer una reunió el passat 18 de novembre on el Consell Científic va presentar uns informes respecte a les noves candidatures a Reserva de la Biosfera, que incloïa la de la Costa Brava. La seva valoració va ser desfavorable on destaquen qüestions estructurals insalvables, entre elles les zones intensament poblades i difícilment reversibles.


L’informe evidencia una realitat preocupant de la Costa Brava i adverteix que no s'estan posant les eines per revertir-les amb la proposta de la candidatura. Al·leguen que el potent desenvolupament urbanístic continua amb més pressió que mai per seguir urbanitzant mentrestant hi ha diversos projectes urbanístics i carreteres en marxa malgrat l’oposició ciutadana, com és el cas de la variant de la C-31 pel seu pas per Torroella de Montgrí, o el de la Pineda d’en Gori a Palamós. Aquest informe també qüestiona la manca de concreció de la candidatura i de suport per part d’agents i institucions competents del territori.


El grup polític de la CUP a la Diputació de Girona lamenta que l’ens, un mes més tard, encara no hagués comunicat a les parts interessades els resultats d’aquesta avaluació fins al dia d’ahir, i posa de manifest que en cap cas té constància que aquesta candidatura fos reclamada pel territori, sinó més bé, imposada.


La CUP sempre ha mostrat reserves amb relació a aquest projecte, tant en els seus objectius com en les seves conseqüències, ja que mentre a alguns se’ls feia creure que era una eina per protegir el territori, a d’altres se’ls venia com una estratègia per atraure aquest anomenat turisme “de qualitat”. Juntament amb la plataforma SOS Costa Brava que ha emès un comunicat respecte aquesta candidatura que coincideix amb els arguments esgrimits pel Consell Científic, la CUP es suma a demanar la retirada de la candidatura i lamenta el paper de la Diputació de Girona en aquest aspecte.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid