Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La CUP no participa a l'acte institucional d’homenatge a les víctimes de la pandèmia

No participarà, ja que considera que serà "un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi" i prefereix fer un homenatge a les víctimes, des de l'autocrítica "per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

09/07/2020 Drets i Llibertats
La CUP ha anunciat que no participarà en l’acte institucional d’homenatge a les víctimes de la COVID-19. "No hi assistirem pel nostre profund respecte a les víctimes i a les seves famílies. Persones que han patit o pateixen la malaltia, les que ens han deixat per causa de la COVID-19, treballadores que ho han donat i ho donen tot per a sostenir la vida i tenir cura de qui ho necesita, malgrat la precarietat en què han de fer la seva feina, les que estan patint i patiran les conseqüències de la crisi econòmica i social que el capital i els estats han provocat i la pandèmia ha accelerat i agreujat. Totes elles víctimes d’una crisi davant la qual les institucions no han estat ni estan a l’alçada".

En la nota de premsa, apunta la formació que "No hem compartit ni compartim la resposta a la crisi que ha vingut del Govern de l’Estat, que, embolcallant-se en el patriotisme de bandera, retalla els nostres drets col·lectius i priroitza el rescat del règim i del capital per damunt del rescat de les persones, pel capital tot i per la vida molles. Tampoc hem compartit ni compartim la resposta que fins ara ha donat el Govern de la Generalitat, amb greus déficits en la sanitat, l’educació, o les residències de gent gran, sense el reforçament necessari dels serveis públics i el merescut reconeixement a les seves treballadores, i sense plantar cara a l’Estat per a defensar la nostra sobirania".

Per això avui "no compartirem tampoc un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi. Nosaltres avui homenatjarem les víctimes, i farem autocrítica per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  8. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  9. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  10. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid