Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La CUP no participa a l'acte institucional d’homenatge a les víctimes de la pandèmia

No participarà, ja que considera que serà "un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi" i prefereix fer un homenatge a les víctimes, des de l'autocrítica "per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

09/07/2020 Drets i Llibertats
La CUP ha anunciat que no participarà en l’acte institucional d’homenatge a les víctimes de la COVID-19. "No hi assistirem pel nostre profund respecte a les víctimes i a les seves famílies. Persones que han patit o pateixen la malaltia, les que ens han deixat per causa de la COVID-19, treballadores que ho han donat i ho donen tot per a sostenir la vida i tenir cura de qui ho necesita, malgrat la precarietat en què han de fer la seva feina, les que estan patint i patiran les conseqüències de la crisi econòmica i social que el capital i els estats han provocat i la pandèmia ha accelerat i agreujat. Totes elles víctimes d’una crisi davant la qual les institucions no han estat ni estan a l’alçada".

En la nota de premsa, apunta la formació que "No hem compartit ni compartim la resposta a la crisi que ha vingut del Govern de l’Estat, que, embolcallant-se en el patriotisme de bandera, retalla els nostres drets col·lectius i priroitza el rescat del règim i del capital per damunt del rescat de les persones, pel capital tot i per la vida molles. Tampoc hem compartit ni compartim la resposta que fins ara ha donat el Govern de la Generalitat, amb greus déficits en la sanitat, l’educació, o les residències de gent gran, sense el reforçament necessari dels serveis públics i el merescut reconeixement a les seves treballadores, i sense plantar cara a l’Estat per a defensar la nostra sobirania".

Per això avui "no compartirem tampoc un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi. Nosaltres avui homenatjarem les víctimes, i farem autocrítica per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid