Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La CUP no participa a l'acte institucional d’homenatge a les víctimes de la pandèmia

No participarà, ja que considera que serà "un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi" i prefereix fer un homenatge a les víctimes, des de l'autocrítica "per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

09/07/2020 Drets i Llibertats
La CUP ha anunciat que no participarà en l’acte institucional d’homenatge a les víctimes de la COVID-19. "No hi assistirem pel nostre profund respecte a les víctimes i a les seves famílies. Persones que han patit o pateixen la malaltia, les que ens han deixat per causa de la COVID-19, treballadores que ho han donat i ho donen tot per a sostenir la vida i tenir cura de qui ho necesita, malgrat la precarietat en què han de fer la seva feina, les que estan patint i patiran les conseqüències de la crisi econòmica i social que el capital i els estats han provocat i la pandèmia ha accelerat i agreujat. Totes elles víctimes d’una crisi davant la qual les institucions no han estat ni estan a l’alçada".

En la nota de premsa, apunta la formació que "No hem compartit ni compartim la resposta a la crisi que ha vingut del Govern de l’Estat, que, embolcallant-se en el patriotisme de bandera, retalla els nostres drets col·lectius i priroitza el rescat del règim i del capital per damunt del rescat de les persones, pel capital tot i per la vida molles. Tampoc hem compartit ni compartim la resposta que fins ara ha donat el Govern de la Generalitat, amb greus déficits en la sanitat, l’educació, o les residències de gent gran, sense el reforçament necessari dels serveis públics i el merescut reconeixement a les seves treballadores, i sense plantar cara a l’Estat per a defensar la nostra sobirania".

Per això avui "no compartirem tampoc un acte d’auto-homenatge de la clase política i de les institucions per a tapar les seves vergonyes en aquesta crisi. Nosaltres avui homenatjarem les víctimes, i farem autocrítica per les nostres mancances, humilment, des del silenci".

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid