Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Presentació a Clariana de la plataforma ciutadana CAPEC per aturar les pedreres i protegir el Foix

Amb l'objectiu d'aturar l'activitat extractiva de les pedreres de Reverté i OMYA Clariana i aconseguir la restauració de les zones ja destruïdes, s'ha creat una plataforma ciutadana que vol protegir l'entorn amenaçat del Foix al Penedès i els habitants de la zona (carta fundacional adjunta).

Aquesta plataforma, CAPEC, es donarà a conèixer als mitjans de comunicació aquest dimecres dia 4 de març a les 11h a prop del poble de Clariana (Castellet i la Gornal) a la comrca de l'Alt Penedès, en un encreuament amb vistes a les pedreres, a 600m de la BV-2116. Possibilitat d'aparcar directament allà.

02/03/2020 Territori
Presentació a Clariana de la plataforma ciutadana CAPEC per aturar les pedreres i protegir el Foix Presentació a Clariana de la plataforma ciutadana CAPEC per aturar les pedreres i protegir el Foix

Les associacions de veïns de Rocallisa; Valldemar, Montmar i Les Brises de Calafell; Calafell Park; Mas Romeu; així com veïns afectats de la resta dels municipis de Calafell i Castellet i la Gornal; juntament amb organitzacions com la Xarxa Vendrellenca, l’Associació per la Protecció i la Defensa de la Natura de Calafell (ENCOAN) i l’Associació de Veïns de Segur i Urbanitzacions (AVSU), s’uneixen en una taula de treball conjunta sota el nom de “Plataforma para la Defensa de la Calidad Ambiental y Paisajística, y la Flora y la Fauna del entorno del Foix, afectadas por la Cantera” (CAPEC), sumant els seus esforços per lluitar per l’objectiu comú d’aturar l’activitat extractiva minera de les pedreres de Reverté y OMYA Clariana i aconseguir la restauració de les zones ja destruïdes.

Volen, doncs, que es minimitzi l’impacte de les pedreres sobre els habitatges, els serveis i la salut dels habitants de les urbanitzacions contigües, així com sobre l’entorn natural dels boscos del Foix amb la seva flora i fauna, considerant-lo part del patrimoni natural del territori del Baix i Alt Penedès, el qual creiem que s’ha de defensar i preservar per les generacions futures com una part del llegat natural de la nostra generació.

La Plataforma CAPEC no té cap adscripció política, constituint una taula de treball totalment independent, què actuarà en benefici de tots per la protecció dels veïns i la defensa de l’espai natural, des d’una perspectiva completament civil i oberta a qualsevol que vulgui ajudar a preservar-lo.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid