Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Territori
Els ports de Barcelona, Palma i Venècia són els més afectats per la contaminació dels creuers del Mediterrani

Els creuers de luxe d'una sola companyia, Carnival Corporation, van emetre en un any 10 vegades més òxids de sofre que els 260 milions de cotxes que hi havia a Europa el 2017.

06/01/2020 Territori
Els creuers de luxe d'una sola companyia, Carnival Corporation, van emetre en un any 10 vegades més òxids de sofre que els 260 milions de cotxes que hi havia a Europa el 2017.  Els ports de Barcelona, Palma i Venècia són els més afectats per aquesta contaminació dels creuers del Mediterrani. Cal tenir en compte que la intensitat i la direcció de l'aire sovint provoca que la major part de la contaminació a la ciutat de Barcelona vingui del port.

A Barcelona, els 105 creuers que van passar pel port en 2017 van suposar més de 32,8 tones de sofre abocades a l'atmosfera, gairebé cinc vegades més SOx del que surt de tot el parc de vehicles de la ciutat. Aquestes grans naus de passatgers també van emetre més de 700 tones de NOx, l'equivalent a el 28% de tot el que surt dels cotxes de la ciutat, i 13 tones de partícules, que representen el 3,5% de les micropartícules PM2,5 dels vehicles.
Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  5. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  8. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid