Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dolors Bassa i Clara Ponsatí
18/11/2019 Hemeroteca
Empar Moliner. Foto: Ara.cat Empar Moliner. Foto: Ara.cat

Dolors Bassa, que està tancada a la presó per 12 anys, demana la nul·litat del seu judici. Diu la sentència que ella era la consellera d’Ensenyament i, per tant, com que va permetre “obrir” les escoles el dia del referèndum de l’1 d’Octubre, és culpable de sedició. Si vostès no fossin catalans i no llegissin el diari cada dia, se’ls haurien d’explicar moltes prèvies. Que la sedició és un delicte (alçament tumultuari) que requereix violència i que en la majoria de països europeus ja fa temps que el van abolir, juntament amb el dret a cuixa i les galeres. Que sedició, per exemple, és la revolta dels segadors, que duien falç, o la revolució francesa (que va acabar amb diversos caps reials fora de lloc). Que si una consellera d’Ensenyament és sediciosa, també ho són els membres de l’AMPA que van dormir a les escoles, els que van fer de presidents de mesa, els que van recomptar, i, esclar, els dos milions i escaig de votants. També els organitzadors del 9-N, que va ser el mateix que l’1 d’Octubre, un referèndum (digueu-ne consulta) al·legal que es va fer com es va fer perquè Espanya no n’autoritza cap de legal. Ni sobre la secessió de Catalunya ni sobre si s’ha de restaurar la república, per acabar, finalment, amb les ordres que va deixar lligades el dictador Francisco Franco.

Fetes les prèvies, diguem que Dolors Bassa no era la consellera d’Ensenyament. La consellera d’Ensenyament era Clara Ponsatí, que com que, sortosament, no es va presentar a la justícia espanyola, és lliure al Regne Unit. Dolors Bassa era consellera de Treball. Com pot ser que el jutge Marchena i els magistrats no li demanin perdó públicament? Com pot ser que no surtin, com a mínim, a dir que tot i l’error la condemnen igualment amb alguna altra excusa? Com pot ser que aquest error garrafal i fins i tot neandertal no sigui motiu d’escàndol i de dimissions? Però, esclar, els han condemnat per testimonis com el d'Enric Millo, que “van veure” violència el dia que tant ens van pegar. Ja és prou trist pensar que el mateix fet (no penso dir-ne delicte, d’un referèndum) a Europa és llibertat i a Espanya reixes.

Valora
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  5. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  6. Reivindiquen a Barcelona el llegat de l'1-O en el camí cap a la independència
  7. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  8. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid