Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El pes dels salaris en el PIB català cau més de tres punts durant la crisi

La Intersindical-CSC reclama que es recuperi des de ja el poder adquisitiu perdut

12/09/2019 Drets i Llibertats
El pes dels salaris en el PIB català cau més de tres punts durant la crisi

La recuperació econòmica dels darrers anys no ha anat acompanyada d’una recuperació equivalent dels salaris, els quals han anat perdent pes en relació a la situació prèvia a la crisi. Segons un estudi de la Intersindical-CSC, les rendes salarials representaven un 50,1% del PIB català el 2008 i un 50,7% el 2009, mentre que el 2018 ja tan sols equivalien al 47,1%. Això es deu a que, en els darrers deu anys, la suma de les nòmines dels catalanes i les catalanes ha crescut un 5,1%, mentre que el PIB català ha augmentat molt més, un 11,7%. La millora de la situació, per tant, s’ha repartit de forma molt desigual, ja que les rentes del capital s’han incrementat en el mateix període un 17,6%, més que el triple dels salaris, i han passat de representar el 42,1% del PIB a un 44,4%.
Si el global dels salaris hagués mantingut el seu pes en el 50,1% del PIB, amb el creixement que aquest ha experimentat, es pagarien ara 7.144,7 milions anuals més en sous a Catalunya. Això implicaria que el salari anual de cadascun dels assalariats i assalariades seria 2.485,8 euros superior o, si aquest excedent s’hagués usat per crear nous llocs de treball, hi hauria 179.782 aturats/des menys a Catalunya. La Intersindical-CSC, per tant, reclama que es recuperi des de ja el poder adquisitiu perdut i s’avanci cap a un repartiment del treball i la riquesa més equitatiu amb mesures com la derogació de les últimes reformes laborals de PP i PSOE, l’establiment d’un salari mínim català de 1.200 euros o l’avenç cap a una jornada laboral de 35 hores.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  4. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid