Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem proposa un calendari de treball per enllestir el Pla Local d’Habitatge en els propers sis mesos

Cristina Andreu: “L’accés a un habitatge digne és una problemàtica que afecta a bona part de la ciutadania i l’Ajuntament ha d’encarar el repte amb determinació”

15/07/2019 Política

El principal grup municipal a l’oposició demanarà, en una moció al proper ple, fixar un calendari per a l’elaboració del Pla Local de l’Habitatge que inclogui un procés participatiu. La regidora de Guanyem Girona responsable en temes d’habitatge, Cristina Andreu, ha remarcat la importància d’establir una calendarització per tal que les mocions aprovades no “s’acumulin en un calaix i no arribin mai a executar-se”. “Cal treure’ls-hi la pols i posar fil a l’agulla per encarar el repte de l’habitatge amb la gravetat que es mereix”, ha afegit.

En aquest sentit, Guanyem ha enumerat diverses mocions aprovades pel plenari durant l’anterior legislatura que no s’estan fent efectives. Entre les propostes que ja van ser acceptades pel consistori s’hi inclou un impuls en les ajudes al pagament del lloguer social, la promoció de cooperatives d’habitatge o l’obligatorietat de la dedicació del 30% dels edificis de nova construcció en habitatges de protecció oficial.

El calendari proposat per la formació municipalista inclou la presentació pública dels resultat de la fase d’anàlisi i diagnosi a finals de juliol i el compromís de presentar un Pla Local d’Habitatge en el termini de 6 mesos que inclogui un estudi de l’impacte dels habitatges d’ús turístic en el mercat del lloguer.

Finalment, Guanyem considera “indispensable” que el pla es desenvolupi a través d’un procés participatiu que inclogui les veïnes i veïns de Girona, els agents implicats i les entitats socials vinculades a la defensa del dret a l’habitatge. “Definir un tema de futur tan transcendent per la ciutat com és el de l’habitatge ha d’incloure tantes veus com sigui possible”, ha apuntat la regidora Cristina Andreu.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid