Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la República
Aragonés: "Cal que el sobiranisme es posi a treballar conjuntament per donar forma al Ho tornarem a fer"

La CUP sempre ha estat crítica amb les institucions supramunicipals com les diputacions i els Consells Comarcals, que actuen de forma opaca, clientelar i allunyades dels interessos i necessitats de la població i que actuen com a eina de repartiment de diners entre els principals partits.

09/07/2019 Política

El diputat de la CUP Crida Constituent, Vidal Aragonés, ha demanat als partits independentistes avui en una compareixença de premsa al Parlament de Catalunya, posar-se a treballar col·lectivament per “donar forma al Ho tornarem a fer”. En aquest sentit, els anticapitalistes s’han mostrats preocupats perquè aparentment Junts per Catalunya i Esquerra Republicana de Catalunya semblen més preocupats pel “repartiment de cadires a institucions opaques com la Diputació de Barcelona que per donar una resposta de país en el moment polític actual”, fent front a la repressió de l’Estat. 

La formació considera que el moment requereix unitat antirepressiva i un esforç col·lectiu per posar al centre de l’acció política l’exercici efectiu del dret a l’autodeterminació i per això, emplaça a la resta de forces sobiranistes a treballar per fer possible una resposta conjunta que ajudi a bastir el Principat de sobiranies i que permeti construir un camí per l’alliberament nacional i per l’emancipació social.

En aquest sentit, Aragonés ha lamentat que “com en els vells temps, hi ha qui es reparteix el país pensant en batalles partidistes i no pensant en els interessos de la població” i ha constatat que això evidencia “els veritables motius que mouen a alguns partits polítics, sobretot pel què fa a l’hora d’arribar a pactes que els permeten continuar mantenint pràctiques i formes cal superar”. 

La CUP sempre ha estat crítica amb les institucions supramunicipals com les diputacions i els Consells Comarcals, que actuen de forma opaca, clientelar i allunyades dels interessos i necessitats de la població i que actuen com a eina de repartiment de diners entre els principals partits. 

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  4. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  5. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  6. Policies? Parlem-ne
  7. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  10. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid