Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem Girona lamenta el tancament de la Pauleca i demana uns pressupostos participatius que assegurin l’estabilitat dels projectes socials

Dilluns l’Associació de Veïns Pla de Palau-Sant Pau va anunciar que es veia obligada a retirar el projecte de ludoteca del barri pel retard en l’aprovació dels pressupostos participats

18/06/2019 Política

Després de sis anys d’activitat la Pauleca baixarà les persianes aquest divendres quan finalitzi el curs escolar. Guanyem Girona ha mostrat el seu desconcert “per la fi d’un projecte clau per a la cohesió del barri”, tal i com ha manifestat el regidor de la formació i veí del barri Xevi Montoya. “Un cop més es demostra que els pressupostos participats, tal i com estan plantejats actualment, tenen un impacte limitat que no permet impulsar projectes a mitjà i llarg termini”, ha afegit el nou membre del consistori. Guanyem Girona també ha volgut destacar la tasca feta des de la ludoteca. Montoya ha manifestat que “la Pauleca suplia uns dèficits de serveis d’atenció socioeducativa a infants en aquest barri”.

En aquest sentit, la formació municipalista s’afegeix a les crítiques al model actual de pressupostos participats que va fer l’Associació de Veïns, que va denunciar que estan pensats per projectes urbanístics i de manteniment i no per a projectes de caràcter social, educatiu o de lleure.

El retard en l’aprovació dels pressupostos participats ha comportat que la Pauleca esdevingui “inviable”, segons Mònica Tarradellas, presidenta de l’Associació de Veïns. Durant els últims sis anys, les veïnes i veïns de Sant Pau havien escollit finançar la ludoteca a través d’una votació que es feia entre abril i juny. Aquest any, però, l’Ajuntament de Girona ha retardat el procés de votació fins després de l’estiu adduint que la celebració de les eleccions impossibilitava fer-ho abans. L’Associació de Veïns lamenta que aquest retard impossibiliti que al setembre, quan s’iniciï el curs escolar, la Pauleca disposi del finançament necessari per obrir les seves portes.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid