Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1-M
L'independentisme es manifestarà l'1 de maig per una República catalana dels drets socials

Aquest és el segon any que la plataforma sortirà al carrer i ho farà amb el lema “Alcem-nos per la República dels drets socials”.

19/04/2019 Política
La plataforma Alcem-nos, conformada per diverses organitzacions independentistes, convoca una manifestació l'1 de maig per reivindicar els drets socials i laborals en el marc d'una República catalana. La marxa sortirà a les 18h de plaça d'Urquinaona i reclamarà salaris i pensions mínimes de 1.200 euros, una jornada laboral de 35 hores, la derogació de la reforma laboral, la fi de la discriminació laboral de les dones, l'aplicació de les lleis socials torpedinades pel TC, la rebaixa immediata de les taxes universitàries un 30%, la fi de la persecució política i judicial dels i les docents o la llibertat dels presos i preses polítiques i de les represaliades i el retorn de les persones exiliades.

Aquest és el segon any que la plataforma sortirà al carrer i ho farà amb el lema “Alcem-nos per la República dels drets socials”. Els impulsors de la marxa criden a les organitzacions independentistes i en defensa dels drets socials i laborals a donar suport a una convocatòria que, en el seu manifest, reivindica que “la lluita per un país lliure només es pot entendre si va estretament lligada a la reivindicació d’una societat realment justa i amb més drets socials”, així com que “la gent treballadora dels Països Catalans només assolirà les cotes de benestar, drets i igualtat que es mereix en el marc de la implementació d’una República catalana edificada des de baix”.

Per això, reivindica les vagues generals del 3-O, el 8 de novembre de 2017, el 21 de febrer de 2019 i els dos darrers 8 de març, així com la vaga de la Canadenca de fa un segle per conquerir la jornada de 8 hores o l'autoorganització que va conduir a l'1-O, i crida a seguir sortint al carrer, mentre “l'Estat es debat entre una regressió neofeixista o la consolidació de les polítiques conservadores i austericides actuals”. Igualment, reclama “ambició al Govern i al Parlament per defensar els drets laborals i socials de la ciutadania, malgrat els impediments de les institucions de l'Estat”. En els propers dies, la plataforma farà públic el llistat de suports i el recorregut exacte de la manifestació.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid