Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antifeixisme
Estudiants de la UAB es mobilitzen contra la presència de feixistes al Campus

12 diligències de les BRIMO han entrat per ordres del govern de la UAB, carregant contra les antifeixistes, tot enmig de simbologia feixista i nazi

11/04/2019 Drets i Llibertats
Aquest migdia, el grup d'extrema dreta "S'ha acabat" ha realitzat un acte a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que comptava amb la presència dels candidats" masclistes i vinculats al feixisme" , Alejandro Fernàndez i Cayetana Àlvarez de Toledo. Davant aquesta convocatòria, els col·lectius feministes de la UAB van programar un acte feminista que el Rectorat de la universitat no ha permès que es desenvolupés amb normalitat.

Aleshores, les assemblees de facultat de la UAB, el col·lectiu Antifeixistes UAB i el SEPC han intentat impedir la presència d'aquests personatges a la universitat, blindant l'accés a l'espai on s'havia de celebrar l'acte en qüestió. Prop de 300 persones ens s'han concentrat per mostrar el rebuig a la presència de feixistes a la UAB i, en pocs minuts, 12 diligències de la BRIMO dels Mossos d'Esquadra han entrat, per ordres del govern de la UAB, al campus, carregant contra les antifeixistes.

Durant aquests fets, s'ha pogut observar que alguns assistents a l'acte aixecaven el braç d'acord al gest  feixista i nazi. Uns minuts després, l'acte s'ha celebrat amb la presència de molt poques persones a la sala, la majoria externes a la universitat i molt poques estudiants.

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha lamentat que la UAB permeti aquest tipus d'actes al campus i, a més a més, prohibeixi els actes de rebuig al masclisme. Exigeix, també, que no es permeti a una organització d'extrema dreta com és "S'ha acabat", realitzar actes que atrauen feixistes a la universitat i que, a més a més, generen rebuig per part de la majoria de l'estudiantat de l'Autònoma.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  5. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  8. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. El Sindicat d'Habitatge Socialista denuncia un nou cas de turistització al Bloc Muntaner de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid