Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Ha de quedar clar que els esforços de l'Estat per inocular entre els independentistes el virus de la por no han servit per a res"
Espanya, davant del mirall
05/02/2019 Hemeroteca

Ja se’ls han emportat. L’Oriol Junqueras, la Carme Forcadell, el Jordi Turull, el Josep Rull, el Raül Romeva, la Dolors Bassa, el Quim Form, el Jordi Sànchez i el Jordi Cuixart ja són a Madrid, on passaran els propers dies empresonats a Soto del Real i a Alcalá-Mecó. I el Tribunal Suprem ja ha fixat la data d’inici del judici: el 12 de febrer. D’aquí poc més de deu dies, 9 persones dignes, demòcrates i pacífiques hauran de defensar-se davant d’un tribunal per obeir al seu poble i haver posat urnes. I amb una acusació de rebel·lió sobre ells que, si no fos perquè no és cap broma, faria riure per absurda i surrealista.

Però aquest judici tan immensament injust hauria de servir no només per denunciar el comportament repressiu i antidemocràtic de l’Estat espanyol, sinó també per unir l’independentisme. Caldria entomar-lo com una doble oportunitat: aconseguir posar l’Estat davant del mirall i fer arribar el reflex a tota Europa; però també posar fi a les picabaralles entre els partits independentistes, i entre els seus líders. Els retrets entre Carles Puigdemont i Oriol Junqueras, per exemple, no aporten res en un moment com l’actual.

Per això cal aprofitar-ho tot. També la vaga general, convocada finalment pel proper 7 de febrer. Ha de ser un èxit, i cal que es vegi tant a Catalunya com a fora. Ha de quedar clar que els catalans no es rendeixen davant de la repressió i que els esforços de l'Estat per inocular entre els independentistes el virus de la por no han servit per a res. I que Europa i el món vegin quina mena de país és Espanya. A Catalunya, molts ja ho sabem.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. El Sindicat d'Habitatge de l'Eixample denuncia la turistificació coincidint amb l'arribada del Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid