Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Discriminació lingüística
La Plataforma per la Llengua denuncia el Banco Santander per no respectar els drets lingüístics dels valencians

L'entitat demana a la Direcció de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana fer una advertència a la sucursal bancària de Dénia

25/01/2019 Llengua

El 28 de desembre del 2018 uns clients van anar a pagar un rebut a la sucursal del Banco Santander del carrer del Marqués de Campo de Dénia. Es van expressar en valencià i un dels gestors els va dir «hablen en castellano». És a dir, volia impedir-los el dret a parlar valencià. Quan van tornar el 31 de desembre a la mateixa sucursal bancària, el gestor va continuar amb les seues consignes ideològiques «el idioma oficial es el castellano y no la podemos atender en valenciano».

La Plataforma per la Llengua considera que la situació produïda a la sucursal del Banco Santander a Dénia «atempta contra l'oficialitat del valencià i els drets lingüístics de tots els ciutadans a usar el valencià, oralment i per escrit, tant en les relacions privades com amb l'administració pública».

El dret lingüístic dels consumidors a expressar en valencià també està recollit en l'article 8 de la Llei 1/2011 de 22 de març, l'Estatut dels Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana. A més aquesta llei afirma que la Generalitat ha de fomentar l'ús del valencià en les relacions d'empreses i professionals amb els consumidors. I, a més, ha d'adoptar mesures perquè les ofertes comercials es comuniquen també en valencià. És per això que la Plataforma per la Llengua ha denunciat els fets davant la Direcció de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana, i ha demanat que l'administració que faça una advertència a la sucursal bancària de Dénia, sobre la manca de respecte als drets dels consumidors que s'expressen en valencià.

El portaveu de l'entitat ha recordat als representants del Banco Santander que l'article 3 de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, estableix que l'ús de la nostra llengua «produeix plens efectes jurídics, sense que puga derivar-se, de l'exercici del dret a expressar-se en valencià, qualsevol forma de discriminació o exigència de traducció». A l'article 17, la llei determina que: «Tots els ciutadans tenen el dret a expressar-se en valencià en qualsevol reunió, i això inclou també les activitats professionals i mercantils».

També des de la Plataforma per la Llengua s'ha demanat a l'Oficina de Drets Lingüístics i al Síndic de Greuges que s'informe la direcció del Banco Santander a Dénia sobre el dret dels consumidors a expressar-se en valencià, per a evitar qualsevol forma de discriminació o exigència de traducció.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid