Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
Veïns de Sant Quirze del Vallès a l’alberg El Negre per introduir-se a la filosofia de Xirinacs

Els visitants d'El Negre van seguir uns tallers de la mà de Teresa Font, amiga i coneixedora d’en Xirinacs, que els va introduir a l'eina Globàrium dissenyada pel pensador i activista independentista

24/05/2016 Cultura

Un grup de veïns de Sant Quirze del Vallès van visitar durant el cap de setmana passat l'albert El Negre, a Ogassa, Ripollès.  Els assistents va seguir uns tallers de la mà de Teresa Font, amiga i coneixedora d’en Xirinacs, per introduir-se en l'eina Globàrium dissenyada pel pensador i activista independentista. El Globàlium és una metodologia que ajuda a globalitzar la ment, disposant d’un mapa mental privilegiat per afrontar els reptes de la vida. En aquesta cita van poder treballar un sistema econòmic alternatiu.

Els visitant vallesans també van fer senderisme pel Pla de Can Pegot, el pic de Sant Amanç, o el camí del Taga, un espai que simbolitza l’avanç cap a la plenitud personal i nacional, en base a mites geogràfics inspirats per Xirinacs i Ramon Llull.
L'alberg El Negre

El Negre és un alberg rural i centre dinamitzador del senderisme cultural ubicat en un mas del s. XIV situat en una preciosa vall d'Ogassa (Ripollès) i gestionat per la Fundació Vidabona en cooperació amb l'associació Pas-Amics d'El Camí. El mas es va rehabilitar com a alberg del Camí i com a centre formatiu i d'activitats per a joves i grans.

Aquest alberg constitueix el punt d’arribada de la primera etapa del Camí de Vidabona, un camí de quatre etapes ple de simbolismes geogràfics que representa el camí interior cap a la realització personal i col·lectiva. Es pot enllaçar amb dues etapes més fins a Núria i Montgrony.

Al centre s’hi imparteixen tallers formatius de democràcia participativa, acció no-violenta, i diàleg i consens. S’hi estudien i es difonen llegats altament transformadors com el de Lluís M. Xirinacs,Gandhi, Agustí Chalaux o Ramon Llull.

 
Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  9. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
  10. Les mutacions de l’independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid