Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CULTURA
Nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia.

20/02/2016 Llengua

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia. El diccionari també ha comptat amb la col· laboració d’Aziz Baha i Hassan Akioud, entre d’altres, i amb l’ajut permanent del PEN Català i de l’Observatori Català de la Llengua Amaziga.

És un diccionari estàndard de la llengua amaziga (o berber) del Marroc i Algèria, principalment, amb una extensió potencial, en menor mesura, als dialectes de Tunísia i part de Líbia, que en el present diccionari no han estat específicament explotats.

Conté unes 20.000 entrades a la part català-amazic i unes 4.000 arrels a la part amazic-català, que recullen bàsicament el lèxic general, per bé que també incideix d’una manera especial en el vocabulari de l’educació i dels mitjans de comunicació, a fi d’atendre les necessitats educatives de les classes d’amazic que s’imparteixen a Catalunya, on l’amazic és, després del català i el castellà, la tercera llengua més parlada. Es clou amb un apèndix onomàstic de més de 1.000 topònims, més de 1.000 antropònims i prop de 200 etnònims.

L'any 1998 el Departament de traducció i interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona va publicar el primer diccionari Amazic-Català-Francès (centrat en el dialecte rifeny) amb el títol 'La llengua rifenya-tutlayt tarifit'.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid