Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CULTURA
Nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia.

20/02/2016 Llengua

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia. El diccionari també ha comptat amb la col· laboració d’Aziz Baha i Hassan Akioud, entre d’altres, i amb l’ajut permanent del PEN Català i de l’Observatori Català de la Llengua Amaziga.

És un diccionari estàndard de la llengua amaziga (o berber) del Marroc i Algèria, principalment, amb una extensió potencial, en menor mesura, als dialectes de Tunísia i part de Líbia, que en el present diccionari no han estat específicament explotats.

Conté unes 20.000 entrades a la part català-amazic i unes 4.000 arrels a la part amazic-català, que recullen bàsicament el lèxic general, per bé que també incideix d’una manera especial en el vocabulari de l’educació i dels mitjans de comunicació, a fi d’atendre les necessitats educatives de les classes d’amazic que s’imparteixen a Catalunya, on l’amazic és, després del català i el castellà, la tercera llengua més parlada. Es clou amb un apèndix onomàstic de més de 1.000 topònims, més de 1.000 antropònims i prop de 200 etnònims.

L'any 1998 el Departament de traducció i interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona va publicar el primer diccionari Amazic-Català-Francès (centrat en el dialecte rifeny) amb el títol 'La llengua rifenya-tutlayt tarifit'.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  8. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  9. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  10. El 9 d'Octubre reivindica la llengua, la sobirania i els drets socials als carrers de València
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid