Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CULTURA
Nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia.

20/02/2016 Llengua

Llibres de l'Índex ha publicat un nou diccionari Amazic-Català / Català-Amazic. Els autors de l'obra són el lingüista i filòleg sabadellenc Carles Múrcia i el periodista, poeta i novel·lista de llengua amaziga Salem Zenia. El diccionari també ha comptat amb la col· laboració d’Aziz Baha i Hassan Akioud, entre d’altres, i amb l’ajut permanent del PEN Català i de l’Observatori Català de la Llengua Amaziga.

És un diccionari estàndard de la llengua amaziga (o berber) del Marroc i Algèria, principalment, amb una extensió potencial, en menor mesura, als dialectes de Tunísia i part de Líbia, que en el present diccionari no han estat específicament explotats.

Conté unes 20.000 entrades a la part català-amazic i unes 4.000 arrels a la part amazic-català, que recullen bàsicament el lèxic general, per bé que també incideix d’una manera especial en el vocabulari de l’educació i dels mitjans de comunicació, a fi d’atendre les necessitats educatives de les classes d’amazic que s’imparteixen a Catalunya, on l’amazic és, després del català i el castellà, la tercera llengua més parlada. Es clou amb un apèndix onomàstic de més de 1.000 topònims, més de 1.000 antropònims i prop de 200 etnònims.

L'any 1998 el Departament de traducció i interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona va publicar el primer diccionari Amazic-Català-Francès (centrat en el dialecte rifeny) amb el títol 'La llengua rifenya-tutlayt tarifit'.

Valora
Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  4. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
  5. Delcy Rodríguez jura la presidència de Veneçuela pel país per Chávez, per Bolívar… i pel seu pare assassinat
  6. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  7. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  8. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  9. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  10. Barcelona no pot respirar: continuen les mobilitzacions veïnals contra l’excés de trànsit
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid