Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Congrés Mundial Amazic fa una crida a la comunitat resident al país a participar a les consultes

Els més de 150.000 amazics que viuen al Principat representen el 13% de la immigració.

El Congrés Mundial Amazic (CMA) va fer públic ahir un manifest en què convida la comunitat amaziga resident a la nació catalana a participar "massivament'" en les consultes sobre la Independència.

26/02/2010 02:50 Cultura
 
Els representats amazics van valorar molt positivament que els immigrants puguin participar en les consultes, ja que 'aquesta política contribueix a la cohesió social i a la integració intercultural'. 
 
Al manifest que va fer públic el CMA també considera que el poble català està duent a terme polítiques inèdites a tot Europa en favor de l'amazic, com per exemple l'ensenyament de la llengua als alumnes berbers en algunes escoles públiques. També ressalta la creació de l'Observatori de la Llengua Amaziga i de la Casa Amaziga.
 
Els representants amazics afirmen que la nació catalana és actualment solidària amb el poble berber, atès que defensa la cooficialitat de l'amazic a la ciutat de Melilla. Una prova més del suport polític als amazics és la proposició al Parlament espanyol perquè es reconegui com a crim contra la humanitat la utilització massiva d'armes químiques per part e l'Estat espanyol en contra de la població civil rifenya els anys 20.

El Congrés Mundial Amazic és una organització conformada per organitzacions de l'àmbit polític i cultural amazigh (bereber) que engloba organitzacions de tota el nord d'Àfrica (denominat pel moviment amazigh com tamazgha) i diàspora amazigh. Les seves fins són la defensa i promoció de les cultures i la identitat amazigues, així com la defensa dels pobles imazighen (bereberes) davant els organismes internacionals.
 
Els membres del CMA van tenir ahir una reunió  l'eurodiputat Oriol Junqueras sobre la dinàmica de les consultes sobre la independència
 
 
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  8. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  9. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
  10. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid