Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyarem la batalla de Catalunya
07/08/2015 Blanca Serra
Blanca Serra Puig, membre de la CUP Barcelona i del Col·lectiu Drassanes Blanca Serra Puig, membre de la CUP Barcelona i del Col·lectiu Drassanes

Per Blanca Serra Puig, membre de la CUP Barcelona

Quan el 27 de setembre, al col·legi electoral, estiguem davant l’estesa de paperetes, prenguem-nos-ho amb calma i posem-nos a contestar amb el cor a la mà les raons següents:

1.- Estàs segura o segur que t’estimes més tenir per cap de l’Estat el fill de l’home triat pel dictador Franco, el rei Felip Vè del segle XXI ( no és cap error doncs el destructor de les llibertats dels Països Catalans per als regnes de la Corona catalano- aragonesa era al 1714 el número IV dels Felips) ho prefereixes, doncs, a tenir un president o presidenta d’una república triat per tu? No deixis que ningú decideixi per tu.

2.- Estàs segura o segur que ja t’està bé seguir vivint sota e clientelisme i la corrupció que s’ha escampat com la pesta per tot l’Estat Espanyol o t’agradaria més votar per un règim de transparència i regeneració democràtica que sigui d’estricta obediència catalana i, per tant, molt més controlable pels seus votants?

3.- Estàs segura o segur que és bo triar uns partits que dia sí dia també apliquen la censura sobre el símbols i la llengua del país, que posen multes i persegueixen les opinions que no els agraden o t’estimes més aquells partits que respecten la llibertat d’expressió i la pluralitat d’opinionsi la llengua del país?

4.- Vols que tornin els toros, vols que quan el teu parlament aprova unes lleis a favor dels que no poden pagar la factura de la llum o el lloguer de l’habitatge, vingui un tribunal espanyol i t’ho aboleixi ? o vols tenir prou poder i llibertat per fer les lleis que et calguin i que ningú te les tombi per la cara?

5.- Vols que quan pagues 10 te’n tornin 5 i a sobre et diguin que ets un insolidari, un escanyapobres i una rata usurera? O vols tenir el poder i la llibertat de recaptar tots els impostos de la teva terra per distribuir-los segons les necessitats teves i dels teus conciutadans i poder exercir una solidaritat autèntica i no forçada i garantir unes pensions dignes, una sanitat universal i una educació igual per a tothom?

6.- Prefereixes que vingui el polític de torn de Madrid a dir-te el que et convé i a ensabonar-te i assegurar-te que quan ell mani a Madrid et garantirà que podràs exercir el dret de decidir o t’estimes més tenir un parlament i un govern d’estricta obediència catalana que no admeti ingerències i interessos externs i treballi i actuï en favor d’un poble que decideixi per ell mateix com vol ser governat?

7.- Prefereixes agafar una papereta que t’asseguri que abans que res  passarà el pagar el rescat a la banca, l’amnistia fiscal als pocavergonyes, les privatitzacions i les retallades a les necessitats socials o vols agafar una papereta que et garanteixi que allò prioritari i inajornable serà una economia al servei de les persones, uns treballs pagats dignament?

8.-Vols que continuï la persecució i criminalització de les dones quan han de decidir si volen o no ser mares? O vols que la societat i les lleis respectin les decisions de les persones sobre el propi cos?

9.- Vols continuar pagant AVEs, aeroports buits, Zarzuelas i altres despeses i obres faraòniques al servei de l’especulació a gran escala o vols inversions per a un desenvolupament harmoniós del territori i un desenvolupament digne per a les persones?

10.- Vols viure sota una constitució espanyola que no es pot canviar  de cap de les maneres, que nega l’existència i els drets dels catalans com a nació, que no et dóna cap horitzó il·lusionant que no sigui acotar el cap i obeir i està plena de promeses falses com el dret a l’habitatge o a una ocupació digna o vols que comptin amb tu per elaborar i aprovar una constitució catalana que sigui un projecte ple d’il·lusió i esperança i una gran oportunitat de tenir un país millor?

Aquestes i altres preguntes ens hem de fer a l’hora d’escollir una papereta i votar per un Sí i un país independent o per un NO i un país dependent i sotmès o per un Potser Sí Potser No , depèn, ja ens ho faran des de Madrid, quan manin els bons...

Pensa-t’ho bé i com diu un conegut anunci has de dir-te a tu mateix o mateixa JO NO SÓC TONTO NI TONTA!!

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid