Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
"Guanyem Cerdanyola", un manifest per la unitat popular i la ruptura

Un grup de persones amb una llarga trajectoria a les lluites populars d'aquesta població del Vallès Occ. va presentar un manifest titulat “Guanyem Cerdanyola”, que té l'objectiu de teixir una candidatura d'esquerres i de la ruptura

08/09/2014 Política

El manifest que pretén bastir una candidatura d'esquerres i de ruptura que sigui hegemònica a Cerdanyola es va presentar el passat dijous davant l'ajuntament de la ciutat, en què van participar molts dels signants.

Segons els organitzadors, aquest manifest "presentava una sèrie de punts característics que tindría un ajuntament governat pel poble. De fet, aquest manifest fa una crida a presentar una candidatura amb voluntat de guanyar l’Ajuntament el maig de 2015." El text, que considera que Cerdanyola viu en un “context de greu crisi econòmica, institucional i ambiental”, té l'objectiu que aquesta “candidatura governi la ciutat de forma oberta i participativa, tant en el seu funcionament com en les formes de fer política”.

Segons el manifest, per elaborar un programa de mínims per a les properes eleccions municipals és necessari “posar fi a les polítiques especulatives dels bancs i grans propietaris a la Plana del Castell; no privatitzar els serveis públics; impugnar el deute il·legítim producte d’una gestió corrupta i rebutjar els macroplanejaments urbanístics especulatius”. El manifest apunta que la crida d’aquesta candidatura “per guanyar Cerdanyola” es fa “a la gent dels moviments socials, als qui lluiten per l’educació pública i de qualitat, contra els desnonaments, pel medi ambient, al Compromís per Cerdanyola, a la Candidatura d’Unitat Popular, a Podem i a la militància de base crítica amb els partits d’esquerres que estan implicats en l’actual i passada gestió de la ciutat”.

La lectura del manifest va ser a càrrec de Carles Escolà, acompanyat de 50 dels 68 primers signants del manifest, i posteriorment hi van intervenir Rosa Guallar, de l’Associació Cerdanyola Via Verda, va apuntar que el text és “un clam perquè una única candidatura representi les lluites que fa anys que existeixen a Cerdanyola”. El també signant del manifest i membre de la CUP i, Maurici Jaumandreu, va remarcar que “per primera vegada” la ciutadania té “l’oportunitat de confluir i crear un canvi per a un nou model de governnança on l’Ajuntament s’obri i sigui el poble qui pugui participar de la gestió”.

Valora
Vídeos
Presentació de Guanyem Cerdanyola
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid