Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Territori
Porten als jutjats el pla del Centre Direccional de Cerdanyola

Han presentat un recurs contenciós administratiu contra el Pla Director Urbanístic del Centre Direccional (PDU), que preveu la construcció dels 4500 habitatges que atempten contra el medi ambient, al salut i els interessos de la població

18/07/2014 Economia

L'Associació Via Verda va presentar fa pocs dies un recurs contenciós administratiu contra el pla director urbanístic del Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès, que es va aprovar definitivament el 4 de juny.

L'entitat ecologista sosté que es tracta d'un pla de dimension desconegudes a Catalunya i que afecta una extensió de 400 hectàrees, on es pretenen construir uns 4.500 habitatges i un macro centre comercial d'uns 217.000 metres quadrats.

Membres de l'Associació Via Verda van explicar en roda de premsa que consideren el projecte tindrà un gran impacte ambiental sobre el territori, ja que és encara més ambiciós en nombre d'habitatges que els planejaments que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va tombar dues vegades, el 2002 i el 2005. També van argumentar que el pla no en determina l'ordenació, que deixa en mans dels promotors privats, i a més denuncien futurs problemes de mobilitat, ja que en l'estudi no s'ha calculat el trànsit que generarà el centre comercial.

Construcció de 4000 habitatges: deute, abocadors, atac al medi ambient, mobilitat

Moltes altres qüestions preocupen preocupen l'entitat ecoloigista de Cerdanyola, com el fet que aquest gran projecte urbanístic dispararà la mobilitat a la zona, fet que exigirà l’ampiació de carrils a l’AP7, la construcció del quart cinturò, la via interpolar, la ronda sud (que anirà per Collserola seguint la riera de Sant Cugat), un tranvia i el túnel ferroviari d’Horta. Es tracta d'un impacte molt negatiu per a una ciutat amb més de 3500 habitatges buits.

El nou Pla Director preveu la construcció dels 4500 habitatges destruiria una gran varietat d’arbres, paisatges i espais que afectaran a tota la fauna que habita a la zona.

El nou Planejament, segons van denunciar, perpetua el problema dels abocadors cancerígens i tòxics que hi ha a la zona. L’únic que proposa és una remediació que ni tan sols està pressupostada econòmicament. Una dada del planejament que preocupa molt a l’Associació Via Verda és la de “no s’urbanitzarà res a l’entorn dels abocadors”. Aquesta dada és molt preocupant perque no indica els metres d’aquest “entorn”.

A més, el Planejament ha suposat fins a la data un endeutament per l’Ajuntament de 90 milions d’euros. Una quantitat que preveu recuperar amb l’especulació dels terrenys del Centre Direccional.

 

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  8. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid