Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Música
Grup Enderrock i l’associació ARC presenten l'Anuari de la Música 2014

Grup Enderrock i l’associació ARC presenten l’Anuari de la Música 2014amb les dades sobre la situació de la indústria musical catalana

23/07/2014 Cultura

L’edició d’aquest any inclou cerca respostes i solucions en la construcció d’un nou estat per a la música a Catalunya. L’Anuari aporta cada temporada les dades referencials i l’anàlisi de l’evolució del consum musical, la producció i la facturació del sector del directe i discogràfic.

Avui dimecres s'ha presentat la seu de la SGAE de Barcelona l’Anuari de la Música 2014, que impulsen conjuntament l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) i el Grup Enderrock. A la roda de premsa intervenien el president d'ARC (Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya), Jordi Gratacòs; el director editorial del Grup Enderrock, Lluís Gendrau, i el Director General de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, així com representants de tots els sectors i entitats musicals catalanes: ASACC (sales), APECAT (discogràfiques), EMIPAC (escoles), MUSICAT (músics), ACATAM (Acadèmia Catalana de la Música).

L’Anuari de la Música, segons els organitzadors d'aquest treball, ofereix "un complet balanç amb anàlisis, estadístiques, articles de valoració i d'opinió amb gràfiques i llistes complementats amb reportatges i entrevistes a les veus més representatives del sector i amb els artistes més destacats." Enguany es fa ressò del moment polític i social que viu el país. 

Es tracta d'un informe referencial del sector, radiografia l’actual situació de la indústria cultural, i, a partir de les necessitats i problemàtiques expressades pels seus agents, proposa els fonaments en què es podria sustentar un nou i ideal estat per a la música catalana.

L’informe aporta també les darreres dades sobre consum musical a Catalunya elaborades pel Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, i analitza l’evolució de la inversió pública i la facturació del sector privat en la indústria de la música en directe (festivals, sales, circuits, auditoris), les vendes digitals i físiques de la indústria discogràfica, i l’exportació i el comportament de fires i mercats. Finalment, la revista també aborda l’estat de la qüestió en el pop-rock, la cançó d'autor, el folk, el jazz, la clàssica, les orquestres i conjunts i la música infantil i espectacles per a públic familiar.

La publicació està adreçada tant al públic en general com als professionals de la indústria musical i a les institucions vinculades al món de la cultura i les arts escèniques, és l’única d’àmbit nacional d’aquestes característiques, i s'ha convertit en una referència anual des que s'edita des del 2002.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid